Éger-völgy - Jakab-hegy - Orfű - Szuadó-völgy - Éger-völgy

Hétvégi hosszabb futásomat, ezúttal a Nyugat-Mecsekben ejtettem meg. Még társat is szereztem hozzá, mivel Andrással szombat este megbeszéltem, hogy hétkor találkozzunk a Zsongor-kőnél. Az csak reggel jutott eszünkbe, hogy nyolcig a vadászati idény miatt nem lehet látogatni az erdőt. De szerencsénkre senkivel, főleg nem vadászokkal nem futottunk össze. Autóval kimentem Teca mamához, itt leparkoltam és kb hatkor még félhomályban indultam neki az Éger-völgynek. A víztározó után a zöld jelzésen szerpentineztem felfelé, Égertetőn a kilátóban ez a látvány fogadott.
Napkelte Égertetőről
Égertetői kilátó
Égertetőtől a zöldről a zöld kör jelzésre váltottam és indultam fel a hegyre. Ahogy jött fel a Nap a fák lombkoronái közül néha előbukkant, de sokszor csak bevilágította az erdőt és árnyjátékot játszott a fákkal.
Napkorong a fák között
Árnyjáték
Hat negyvenre értem fel a Pálos kolostor romjaihoz. Nem húztam az időt azzal, hogy felmenjek a toronyba, később a Zsongor-kőnél sem volt valami jó a panoráma, így nem is bántam.
Pálos kolostor romjai a Jakab-hegyen
Kilátó
A kéken pillanatok alatt leértem a Jakab-hegy déli oldalában található Zsongor-kő kilátóhoz. Kedvenc helyem a Mecsekben, szerintem nem vagyok egyedül ezzel! Még beárnyékolta a keletre fekvő hegygerinc, a panoráma sem volt jó, de így is nagy élmény volt pár percre megállni és gyönyörködni a tájban.
Zsongor-kő
Közben kis nehézségek árán, de megtaláltuk egymást Andrással. Eddig kocogósra, fotósfutásra vettem a tempót, de innentől kevesebbszer vettem elő a gépet. Nem mintha probléma lett volna, de olyan jót beszélgettünk, hogy nem is igazán jutott eszembe, hogy meg-meg álljak. Az első fotószünetet és ivószünetet a Pálos-kútnál tartottuk.
Pálos-kút
A kék sávon leereszkedtünk a volt Petőcz-aknához, majd onnan a zöld kereszten a Vásáros úton futottunk Orfű felé. A kéktúra projekt részeként hozták rendbe az alábbi házat, mellette erdei pihenőhelyet is kialakított a Mecsekerdő Zrt.
Vásáros út melletti erdei házikó
Fényjáték a Vásáros úton
Csak úgy repült az idő, észre sem vettük és már lent voltunk az Abaliget-Pécs közti műútnál. Itt visszafordultunk Pécs felé és a Szuadó-völgyig az aszfalton futottunk tovább.
Orfű elág
A völgyben aztán belassultunk, nem meredek az út, de azért alattomosan végig emelkedik. A sár és a kitaposott völgyoldal sem könnyítette meg az előrehaladásunkat.
Szuadó-völgyi barlangász bázis
A Patacsi-mezőnél értük el a Dél-Dunántúli kéktúra útvonalát, eddig a kék kereszten mentünk, innen még pár száz métert együtt futottunk a piros sáv elágazásáig, majd mindketten indultunk hazafelé.
Kéktúra bélyegzőhely a Patacsi-mezőn
A piros sáv turistaúton futottam illetve fotóztam lefelé, mert innentől megint mindig megálltam. Pár száz méter futás után pár kép, majd megint ...
Négy-barát forrás
Nagyon jó vonalvezetése ennek az ösvénynek, ha nem álltam volna meg olyan sokszor akkor gyorsan le is értem volna az Éger-völgybe, de mindig volt valami vagy egy forrás vagy egy szép völgy vagy a fák között beszúródó fények miatt nem tudtam haladni. Továbbiakban a sok szöveg helyett beszéljenek a képek!
Kanyarulat a piros sáv turistaút mentén
Farkas-forrás
Mohaszőnyeg a piroson
V alakú völgy
Éger-völgyi fények 1.
Híd a kék kereszten
Éger-völgy
Apró kis zuhatag
Éger-völgyi tó
Kilenc után pár perccel értem vissza a Teca mama kisvendéglőjéhez. Mikor jöttem akkor még senki sem volt itt, de ekkor már gyülekeztek a kiránduló családok a parkolóban. 18 km lett végül a futás, kicsit több mint 3 óra alatt.