Kelet-Mecseki barangolások 3 ház - Csanádi Imre emlékére

Egész héten agyaltam, hogy vasárnapi futásom, hogy is legyen. Adta magát a teljesítménytúra, csak nem akartam egész délelőttöt beáldozni. Még szombat este is úgy feküdtem le, hogy nem megyek, de aztán reggel kitaláltam a frankót. Elmegyek a rövidebb három házas túrára és akkor még időben haza is tudok érni. Beöltöztem, megtöltöttem palackomat és már fél hatkor útnak is indultam. Hattól lehetett indulni Zobákpuszta melletti Gyopár kulcsosháztól. Parkolni a Vargánya tanya előtt tudtam és mit ad isten pont itt találtam Andrásékat. Ők a hosszúra mentek, de így legalább az elején nem egyedül kellett mennem. Hat óra húsz perc lett mire átértünk a Gyopárhoz és beregisztráltunk. 17-es volt a rajtszámom azaz még csak páran indultak el előttünk. Visszafutottunk Zobákra, majd az országos kék túra útvonalán közelítettük meg a Takanyó-völgyet. Nem volt kötelező haladás, mindenki arra ment amerre akart csak érinteni kellett a kulcsosházakat. 3, 5 vagy 6 házat lehetett felkeresni. A sárga kereszten vágtunk át a völgyön. A tisztások vékony ködfátyla tette varázslatossá a kora reggeli órákat. De mivel nem egyedül voltam nem álltam le fotózni, később sem amikor az első idei őszi kikericseket vettem észre. Gondoltam majd a Miske-tetőn is lesznek! A Takanyó gerincre érve átváltottunk a kék háromszögre, ami elvezetett volna Pusztabányára. Csak sajnos előre mentem és egy széles erdei utat követtem, amiről letért a turistaút. Pár perc keresgélés után, mikor elindultunk visszafelé meg lett a jelzés és hamarosan kiértünk a Zobák-Pusztabánya közti műútra. Innen aszfalton értük el Pusztabányát, majd a közelében lévő első házunkat a Betyár tanyát.
1. ház a Betyár tanya
Pontban hétre értünk ide, az első szakasz 40 percet vett igénybe. Pecsételés és kekszezés után indultunk tovább. A többiek követték az itinert, ezért én inkább leváltam itt tőlük. Innen egyedül folytattam utamat.
Ellenőrző pont a Betyár tanya mellett
Aszfalton a zöld sávon haladtam, majd amikor összeér a Hidasi-völgy bejáratánál a kék jelzéssel a műút onnan a kék sávon futottam tovább. Jó meredek kapaszkodó következett az erdőben, majd ismét csak aszfalton találtam magam. Ha már itt voltam nem hagyhattam ki a Cigány-hegyi kilátót.
Cigány-hegyi panoráma
Bár a panoráma nem volt az igazi, de jó volt újra itt lenni a Mecsek egyik, ha nem a legjobb kilátójában. Siettem ezért csak pár perc jutott a fényképezgetésre. Visszatértem a Dél-dunántúli kéktúra jelzésére és azt követve értem el Kisújbányát.
Cigány-hegyi kilátó
A Klumpás tanya mellett elhaladva pillanatok alatt a falu központjában találtam magam a második kulcsosházamnál. Fél nyolc volt ekkor. Gyors pecsét, két korty víz és indultam is a Miske-tető felé.
2. ház Kisújbányai kulcsosház
Terike kis boltja mellett haladtam el az Üvegesek útja turistajelzés mentén, majd hamarosan felértem a Miske-tetőre és onnan a sárga sávon futottam egészen Püspökszentlászlóig.
Terike boltja, Kisújbánya
Bánatomra hiába kémleltem a területet egyetlen egy szál őszi kikericset sem láttam. Szomorú voltam, de bíztam benne, hogy a Pap-réten még lesz. Közben kirándulók sora jött velem szembe, ők valószínű más útvonalat választottak, de az is lehet csak sétálgattak a környéken.
Miske-tető
A sárga sávot követve értem át a Diós-kúthoz, a műút után pedig a Mecsek számomra legszebb völgyrésze következett. Természetesen nem hagyhattam ki, megálltam pár kép erejéig itt is.
Diós-kút alatti völgyben
Püspökszentlászlón szépen épül, szépül a kastély, illetve a Magyar Zarándokút táblája is újdonság volt számomra. Pár hete mikor utoljára erre jártam még nem volt kint. 28 km ide Pécs!
Magyar Zarándokút tábla Püspökszentlászlón
7 óra 53 perckor pecsételtek a füzetembe a Bazsarózsa kulcsosház teraszán. Tea és zsíros kenyér volt a menü, én csak két pohár teát kértem, mert ilyen tájban már a cél közelben akartam lenni.
3. ház Bazsarózsa kulcsosház
Bazsarózsa kulcsosház táblája
Egy-két kép a kulcsosház udvarán, aztán sipirc. Bár nem jutottam sokáig az első ház előtt egy fába szögelt bakancsok, szandálok látványa gyorsan megállított.
"Kirándulok fája"
Mindig megcsodálom ha erre vagyok a felújított haranglábat, most is így történt, közben ismerős túrázok jöttek velem szembe. Pár szó aztán mindenki ment az útjára.
Püspökszentlászlói utcakép
Kék négyzet jelzést követtem innen végig a célig. A Pap-rétben is csalódnom kellett, ott sem volt egy szál kikerics sem. 8 óra 24 perc lett mire bezárult a kör. A túra résztvevői még sokan csak ekkor indultak, a szervezők meg is lepődtek, hogy ilyen gyorsan vissza is értem.
Rajt és cél a Gyopár kulcsosház
Jó kis túra, sajnálom, hogy csak a röviden voltam, remélem jövőre a hosszabbra is el tudok majd jönni.