Misina Trail bejáró futás

Két hét múlva lesz az első Onedoor Trail közösségi futás, ennek kapcsán páran lefutottuk a középső 25 kilométeres távot, a Misina Trailt. A kellemes októberi időben 13-án futottunk a gyönyörű őszi erdőben.
Misina Trail
  Az előre meghirdetett facebook esemény szerint hétkor találkoztunk a Tettye-téren. Azt láttam előre, hogy páran készülnek és beregisztráltak a onedoortrail oldalon. Ennek nagyon örültem, mert minél többen használjátok az applikációt, annyival több a visszajelzés és a tapasztalat nekünk.

Négyen használtuk az appot, Anettnak már a rajtban leállt. Egyenlőre nem tudni miért. :( Remélem kiderül hamarosan. Nem terveztünk semmilyen szintidőt, az volt a lényeg, hogy mindenki érezze jól magát, ismerje meg az útvonalat, hogy november 5-én már ezzel ne legyen gondja.

Dömörkapu - Kis-rét - Kantavár - Rábay-fa után értük el az első ellenőrzőpontot a Kereszt-kunyhót. Szép egyenletes tempóban futottunk mindig meg-megvárva a kicsit lemaradókat. Sajnos Tibinek itt nem jött össze az ellenőrzés, azt mondta a mobilnettel van valami gond. Letiltotta a Google az alkalmazás hozzáférését a nethez?

Így Zsuzsival ketten maradtunk, akik használtuk tovább. Laci eddig jött velünk, innen ő visszafordult a város felé. Leereszkedtünk a Melegmányi-völgybe, megnéztük a mésztufalépcsőket. Na jó leginkább csak én. :)
Őszi vízesés
Emiatt és a kevés térerő miatt le is maradtam a csapattól. Zsuzsi egy pillanat alatt becsekkolt, nekem meg majd egy percet kellett rá várnom. :( Végül mire elkészítettem a fenti fotót nekem is megjött a sikeres visszajelzés.
Rebiéknek szurkolunk :)
A Melegmányi-völgyből áttértünk a Petnyákra, majd három patakon átkelés után megérkeztünk az Ágnes-vízeséshez.
Ágnes-vízesés
Mikor legutoljára erre jártam rengeteg víz volt a mederben, most viszont alig-alig csordogált. Egy kutyás túrázó is volt a vízesésnél. Alig tudta lefogni a németjuhászt, nagyon agresszív volt és úgy vonyított mint egy farkas. Nem is mertünk közel menni hozzá. :)

Távolabbról a vízesés
A fényképezés miatt itt is én zártam a sort. De így legalább biztos voltam benne, hogy mindenki meg van.
Nagy-mély-völgy
A Nagy-mély-völgyben már utolértem a bagázst, megálltunk a Kőlyuknál, ittunk a Cserkész-forrásból, mindenkinek elmondtam, hogy igyon, mert sokára lesz legközelebb vízvételezési lehetőség.
Kapaszkodás a Kecske-hátra
Rebinél, Gyurinál és Tibinél volt track, ezért néha lemaradtam és figyeltem, hogy jó felé megyünk-e. Melegmány után a következő pont Vágotpuszta, de előtte még ott van a Kecske-hát. Amit meg kellett másznunk.
Kecske-hát
Kicsit szétszóródott a társaság, de Vágotpusztán mindenkit megvártunk. Két nagyobb emelkedő mellett egy-két kisebb és ez a fenti képen látható gerinc. :) Nekem az egyik kedvenc helyem a Mecsekben. Pedig nincs itt kilátó, vízesés ... mégis valamiért nagyon szeretem. Talán mert nincs másik ilyen a közelben.
Az eleje érkezik Vágotra
Miközben vártuk a végét befutott Péter is. Ő jelezte, hogy jön az eseményre de nem volt ott hétkor. Csak hat percet késett, de csak itt 11-12 kilométernél ért utol minket. Köszönhető ez annak, hogy pár helyen letért az útról. :)
Happy Trail
Amíg ezt megbeszéltük mindenki be is futott. Zsuzsival ellenőriztük a pozíciónkat, majd lassan indultunk lefelé a Lóri kulcsosházhoz.
A Csapat
1,2 kilométerre van a házikó, az eleje kényelmes földes út, majd hosszú single trail. Lent elmondtam mindenkinek, hogy itt válik szét a 25 és az 50 kilométeres táv. :)
MMT-sek elől
1 kilométer kényelmes makadám út következett gyönyörű szép őszi erdőben. Lóri elágazónál kicsit elmentünk egy párhuzamos ösvényre. Láttam, hogy elsőre nem jó az irány, de bíztam benne, hogy jó a track. Jó is volt, mert hamar jelzett Gyuri órája.
Irtás felett
A sárga négyzeten már éreztem, hogy egyre jobban szétszakadunk, de Száraz-tónál még mindenkit megvártunk.
Happy Trail 2.0
Az erdei keresztig a sárga sávon, majd onnan a dél-dunántúli kéktúrán kocogtunk Lapis felé.
Peti
A kék után egy harmadik szín a zöld sáv volt soron. De ez már tényleg a Lapisi ellenőrzőponthoz vezetett.
Mecsek Maraton Team
Ellenőrzés után elköszöntünk Tomitól, ő innen lefutott a Tettyére, de miránk még várt egy kis emelkedő a Tubesig, majd onnan át az utolsó előtti ellenőrzőpontra a Kis-Tubesi kilátóhoz.
Gyuri a kilátóban
Az utolsó 5 kilométeren már jórészt lefelé kellett mennünk, leszámítva azt a pár métert, amivel felértünk az útvonal névadó hegyére a Misinára. Eddig alig találkoztunk emberrel, de itt már egyre többen sétálgattak, futottak. Hotel Kikelet mellett szerencsénkre a kút még nyitva volt, már mindenki nagyon szomjas volt.
Repülőfázis
Ilonka-pihenőhöz előre szaladtam és próbáltam még pár fényképet csinálni, ahogy jönnek a futók. Tibi eddig kevesebb képen szerepelt, ezért őt választottam végül ki, ahogy épp elsuhan előttem.
Tettye felett
Az utolsó kép, pedig már a Tettye feletti völgyben készült. Bruttó 3 óra 34 perc alatt fordultunk meg. Menjetek, fussatok nagyon szép most a Mecsek! Próbáljátok ki a Onedoor Trail valamelyik útvonalát vagy gyertek el két hét múlva a közösségi futásunkra.

Hogy ne maradj le semmiről kövess a legnépszerűbb közösségi oldalon!