Esős, ködös vasárnapi futás

Sajnos az időjárás közbeszólt és el kellett halasztanunk a Vérkört. Helyette a Gáborral mentünk egyet a Mecsekben. Itt sem volt jó az idő, de annyira rá voltunk hangolódva futásra, hogy muszáj volt egyet futnunk. A héten csak szerdán voltam, úgyhogy rám is fért. Nyolcra beszéltük meg a találkozót a Tettyén, egész délelőttünk szabad volt, akartunk menni egy hosszabbat, de reggel megbeszéltük, hogy nem akarunk sarat dagasztani, ezért inkább felfelé megyünk és nem a völgyek (Melegmány, Nagy-mély-völgy) felé. Misina, Tubes és ha belefér a Jakab-hegy. nyolc után pár perccel meg is érkezett Gábor és már indultunk is fel a sárga sávon a Mecsekre. Éjszaka sokat eset, de reggelre kicsit alábbhagyott. Ahogy fentebb értünk köd volt, de eső még alig. később azt is kaptunk bőven. A fényképezőgépet először a Misinánál vettem ki a táskámból.
"Tv-torony"
Misina-futás
A Tv-torony alatt voltunk, de az nem látszott! A Kis-Tubesi kilátónál hasonló volt a helyzet, majd a Tubesen is. Oda fel sem mentem a toronyba. Ritka az ilyen!
Crestyle reklámfotó
Tubes
Lapishoz érve egy nagy turistacsoportba botlottunk. Szlovének vagy horvátok lehettek, nem a legszebb időpontot választották a Mecsek megismerésére! Remete-rét után a kék sávon indultunk fel a Vörös-hegyre, majd le a Patacsi-mezőre.
Kéktúra bélyegző a Patacsi-mezőn
Itt már néhol akkora volt a sár a turistaúton, hogy csak arról letérve tudtuk száraz lábbal megúszni. Bár ez sem igaz, mert ekkor már nem igazán volt száraz része a ruházatomnak.
Ködös erdő
Elárasztott turistaút
A ködös, párás erdő sok fotótémát adott, de mivel nem egyedül voltam csak ritkán engedtem a csábításnak. A piros sávon ereszkedtünk le az Éger-völgybe. Itt két futóval találkoztunk, úgy látszik nem csak mi vagyunk ilyen elvetemültek, hogy ilyen időben az erdőt választjuk vasárnap délelőtti kikapcsolódásnak.
Éger-völgy
Gábornak mondtam, hogy a Mohosi-kis-kút körül szeretnék kicsit körülnézni, fényképezni. Gombákban nem igazán utazom, de a légyölő galóca az kivétel. Két éve minden októberben eljövök erre, nagyon megkedveltem ezt a különleges kis gombát. Persze nem mellékes a környezet sem. A zöld mohatakaróval igazán hangulatos képeket lehet készíteni. Sétálni rajta, na meg ráhasalni egy-egy fénykép kedvéért az sem utolsó dolog!
Légyölő galóca (Amanita muscaria)

Apró kis gomba a mohaszőnyegen
Kevés volt még a gomba, szerintem a mostani esőzés és a lehűlés után már sokkal több lesz megfigyelhető. Annyira belemerültem a keresgélésbe, hogy a végén Gábor szőrén-szálán eltűnt!
Bushcraft táborhely vagy favágók szobra?
Telefonáltam is neki, hogy merre van! Mint kiderült felment a forráshoz, mondván oda indultunk! Visszafutottunk a zöld sávon Éger-völgybe, majd rövid szakaszon a kék keresztet követve tértünk vissza a piros sávra. Ezt a jelzés követve Szentkút és a Rózsa-forrás érintésével értünk vissza Remete-rétre. Közben pár bokor lónyelvű csodabogyót is láttunk.
Lónyelvű csodabogyó (Ruscus hipoglossum)
Őszi táj
Remete-réten
Innen a Mandulás felé vettük az irányt, jó tempóban körülbelül 12 perc alatt a játszótéren találtuk magunkat. Kis frissítés (szerencsére még nem téliesítették a csapot) után a Kikelet, Szőlő utca útvonalon már lent is voltunk a városban. 26,26 kilométert mért a telefon, ennél kicsit több volt, mert csak a Magaslatin indult el a mérés, de még akkor is 27 km alatt volt. 3 óra 14 perc a mozgási idő és kb 4 óra volt a teljes idő.