Zselici megállók

Lassan tél de még rengeteg nyári élménnyel el vagyok maradva, ezért most belekezdek a nyaralásunk főbb állomásainak bemutatásába. Tavaly is és idén is a Balaton és Ausztria volt a cél. Augusztus elején vasárnap reggel keltünk útra. Pécsről Kaposvár felé a Zselicen át közelítettük meg a magyar tengert. Tavasszal kakasmandikó virágzás idején már többször jártunk Bőszénfán és a gyerekek kedvenc játszótere lett a Nemzedékek parkja. Így ha erre járunk nem hagyhatjuk ki a tágas és szép parkot.
Mászóka és csúszda
 Vasárnap reggel révén rajtunk kívül még senki sem volt, így csak a miénk volt a játszó. Amíg a gyerekek kitombolták magukat a téren, addig mi a Dalmával jót beszélgettünk.
A játszótér
A padokon még egy rövid piknikezés, reggeli is belefért mielőtt tovább indultunk volna. Az autóhoz visszasétálva megcsodáltuk a kis tavacskát.
Fehér tündérrózsa (Nymphaea alba)
Amikor közeledtünk hozzá megszámlálhatatlanul sok béka ugrott be a vízbe. A víz felszínét pedig még tündérrózsák is díszítették.
Nemzedékek parkja, Bőszénfa
  A következő úti cél még mindig a Zselicben volt, mégpedig a Zselici Csillagpark. Bőszénfa és Simonfa között félúton egy tábla jelezte, hogy itt kell lehajtanunk a 67-es főútról. Innen még 7,5 km aszfaltos erdészeti út várt ránk.
Zselici Csillagpark nyitva tartása (2015 nyári állapot)
Leginkább az új kilátó érdekelt bennünket, mert a látogató központra kicsit több időre lett volna szükségünk. Ötszintes 25 méter magas kilátó a parkoló szomszédságában áll.
Kilátó
 Felfelé sétálva több helyen megfigyelhető a környező fák élővilága. Mi azonban a tetejéig meg sem álltunk. Fentről a Mecsek, de szép időben akár a Badacsony vagy a Papuk is látható.
Csillagpark komplexum felülről
 Most ebben nem volt részünk, de így is igazán megkapó volt az alattunk elterülő  csillagpark látványa.
Zselici Csillagpark
Leereszkedés után azért megnéztük a csillagvizsgáló környékét is. A félkör alakú távcsőkupola pont nyitva volt és kihallatszott egy csoportnak tartott előadás.
Csillagvizsgáló
 A gyerekeket jobban érdekelték a vaddisznó szobrok és a fa játék illetve ügyességi elemek. Még egy napozóágynak használható fekvőalkalmatosságot is találtunk.
Vaddisznók a Csillagparkban
A parkoló és mögötte a kilátó
A rekkenő hőségben nem volt jó beülni az autóba, de a tény hogy hamarosan a Balaton parton lubickolhatunk kárpótolta a szenvedéseinket. Folyt köv.