FN1828

Nyaralás, pihenés, Sopron, Rax és végül Mecsek.

07.09 Hétfő

Nyaralásra indultunk reggel. Volt egy kis koncepció, de szállásokat nem foglaltunk. Az első célpont Siófok, ahol először a városban sétáltunk. Idén télen jártunk itt, de most sokkal nyüzsgőbb, teljesen más arcát mutatta. Délután strandoltunk az Aranypart egyik kis szabadstrandján.

Szállásunk elég nehézkesen lett, de végül Sümegen a Kovakő Camp-ben aludtunk. Legelőször Siófokon egy hajón szerettünk volna, de arról lecsúsztunk és privátban megkeresve a szállásadót kétszeres árat mondott, mint a booking-on lett volna, majd a Somlóvásárhelyen már a booking-on lefoglalt szállás is elúszott, mert a "korrekt" szállásadó felhívott, hogy az ár egy főre vonatkozik és nem az egész családra. Így lett végül Sümeg, ami nem volt túl jó állapotban, de legalább olcsó volt és a játszó szóba nagyon bejött a gyerekeknek (csocsó, darts, pingpong asztal, mellett még a ház oldalában kosarazni is lehetett). Illetve azért is jó volt, mert másnapra Sárvárt terveztük és közel voltunk hozzá.
Siófoki víztorony
Balaton
Naplemente Sümegnél

07.10. Kedd

Futni nem voltam. :( Reggel az volt az első, hogy szállást foglalunk még indulás előtt, elkerülve a tegnapi nehézségeket, valamint vihart jeleztek a meteorológusok. Sopront néztük ki következő állomásnak. Sikerült is egy szép apartmant találni, ami jó helyen volt és elfogadható áron.

Ezután elbúcsúztunk kedves szállásadónktól, majd meg sem álltunk Sárvárig. Egész nap strandoltunk, meglepően keveset csúszdáztunk, ellenben nagyon sokat voltunk az úszómedencékben, hullámmedencében. Fényképezőgép a szekrényben volt, ezért kép itt nem készült. Délután már esőben foglaltuk el a szállásunkat.

07.11. Szerda

Kikeltem az ágyból hajnalban és nem esett az eső, csendben összekészülődtem és elindultam felfedezni Sopront és a környező hegyeket. A Károly-kilátót mindenképpen meg szerettem volna nézni, de azt is láttam, hogy több magaslat van a város felett, ezért elindultam fel a hegynek. Nem tájékozódtam előzetesen, de a második utca sarkán már találtam egy zöld kereszt jelzést, amin végül elindultam. A Taródi-vár mellett elfutva hamarosan a Gloriette kilátóban találtam magam. A Rozália-hegységre és szép időben a Schneebergre nyílik innen kilátás.
Kilátás a Gloriette kilátóbó
Gloriette kilátó
Lefelé egy jól járt, de jelzetlen csapáson értem le az aszfaltutat. Nem sokkal később, pedig már a zöld sávon kapaszkodtam a Károly-magaslatra.
Deákkút
Biztos, ami biztos.
Hedl András szobor az erdőben
Mecsekben csak a Tv-torony olyan kilátó, ami fizetős, ezért lepett meg, hogy a Károly-kilátó is ilyen. Persze hat körül még zárva volt, ezért ha akartam sem tudtam volna felmenni.
Keretes Károly kilátó
Károly kilátó
Soproni Tv-torony alatt
Printz pihenő
Innen a Sörház-dombra vezetett az utam, ebbe a kilátóba már fel tudtam menni és fantasztikus látvány fogadott. El is döntöttem, hogy még beszaladok a belvárosba, mert nem tűnt valami nagy távolságnak.
Sörházdombi kilátó kissé takarásban
Sopron felett
Szélerőművek
Schneeberg
Sopron panoráma
Hotel Szieszta
Sopron kilátói
Tudja?
Azért is akartam bejönni, hogy felderítsem hová érdemes jönni a gyerekekkel, hol tudunk parkolni ...
#Sopron
Templom utca, Sopron
Új utca, Sopron
Megemlékezés
Tűztorony és a városháza
Főtér, Sopron
Kolostor utca, Sopron
Körbejártam a belváros, majd ugyanazon az úton, amin jöttem visszasiettem a szállásunkra.

Tízig kellett elhagynunk az apartmant, ki is használtuk és csak ezután mentünk be a Petőfi-térre, ahol leálltunk a mélygarázsba, majd szűk egy óra alatt sétáltunk egyet a Tűztoronyhoz és vissza.

Mielőtt még átmentünk volna Ausztriába váltottunk pénzt, jó drágán, brutális kezelési költség volt. :( Würflach melletti Johannesbachklamm-ot néztem ki, hogy a gyerekekkel sétálunk egy rövidet.
Johannesbachklamm első hídja
Majd a második
János hasadék
Újra a mederben
Kis vízesés
Függőleges sziklafalak
Egy kilométer hosszú a látványos rész, fahidakkal, pallókkal összeszűkülő meredek sziklafalakkal.
Johannesbachklamm nyugati vége
Esőre állt, ezért csak kevés tusita volt a völgyben, a turistaház is zárva volt. Játszótér miatt tovább túráztunk egészen Greith-ig, de sajna csak nem akart meglenni a spielplatz. Végül 3 km után feladtuk és visszafordultunk.
Schutzhütte Johannesbachklamm
Fenyvesben
Greith felé
Újra a szurdokban
Fapallókon
Régi tábla
Lépcsősor
06-os turistaút
Megúsztuk, még az eső előtt visszajutottunk az autónkhoz. Würflach-ban aztán a játszótér is meg lett, de az eső miatt csak rövid ideig tudtuk élvezni.

Szállásunk a Höllentalban volt, régebben Kaiserbrunnban volt a free kemping, de az két éve megszüntették, Helyette a rax felvonó alsó állomásának parkolójában alakítottak ki egy kis területet, ahol megtűrik a Kelet-Európai nomádokat.
Schneeberg Wimpassing környékéről
Kaiserbrunn most
Kaiserbrunni tábla magyarul
Kaiserbrunn
Schwarza
Rax camping
Naplemente fényei a Höllentalban

07.12. Csütörtök

Négykor keltem, hogy legyen időm felszaladni a Raxra. Felfelé a Törlweget néztem ki ezért előbb befutottam Hirschwangba, kétszer átfutottam a Schwarza felett, aztán megkezdtem a mászást. Egy-két helyen kicsit elkavartam, de nagyon jó tempóban haladtam felfelé. Kevés fény miatt a fényképezőgépem is sokáig pihent a táskámban.
? nőszőfű
Először ennél a virágnál vettem elő, majd utána egyre sűrűbben meg-meg álltam fotózni. Lenti kútnál ittam, mert tudtam, hogy fent a platón erre nem lesz lehetőségem.
Lammelbrünnl
Vörösbarna nőszőfű
Panoráma ösvény
Gloggnitz felé
Egyre szebb lett a tál, ahogy közeledtem és a nap is egyre jobban megsütötte a sziklákat, csak a feltámadó szél miatt fáztam kissé.
Legszebb rész
Törlweg utolsó szakasza
Sok képet láttam erről a kis sziklakapuról, de valóságban sokkal látványosabb és a korai időpont miatt csak én voltam a hegyen, emiatt még inkább élveztem az itt létet.
Törlweg
Az eddigi jó tempót itt elfelejtettem. Átbandukoltam az Alpengarten-hez és szétnéztem mi a helyzet az alpesi virágok terén.
Alpengarten, Rax
Nagyon megörültem a havasi gyopárnak, aztán szomorkodtam, hogy a fekete havasi kosbor már levirágzott. De aztán jöttek sorban a többi szebbnél szebb növények. Végül a pannon tárnics, ami sajnos még nem volt tökéletes állapotban. :(
Havasi gyopár
Elvirágzott havasi kosbor
Fehér zászpa
Zergeboglár
Pannon tárnics
Ottohaus és a virágok
Az Ottohausnál sem találkoztam senkivel, kihalt volt a ház. Na jó be nem néztem. :) Amugy az egész futásra elmondható, hogy a Rax-platón senkivel nem találkoztam, Csak én voltam és a zergék.
Ottohaus a Schneeberggel
Kilátópont
Jakobskogel
2015-ben jártam itt, akkor csak a Jakobskogel-ig jutottam, most elindultam tovább a Preinerwand irányába. Odáig mindenképp el akartam futni, a Heukuppe-n is agyaltam, de az időbe már nem fért volna bele. Talán majd harmadik nekifutásra.
Rax fennsík
Zerge
Minden ideális volt, tiszta idő, szép panoráma, zergék ... csak a szél zavart kissé, de az is csak azért mert pólóban, rövidnadrágban voltam és nem hoztam semmit magammal.
Visszatekintés
Mikor megálltam fotózni akkor volt csak rossz, ha mozogtam egyáltalán nem zavart.
Rax panoráma
Preinerwand
7:15-re értem fel a Preinerwandra, legkésőbb fél nyolckor visszaakartam fordulni, úgy számoltam, hogy lefelé másfél óra elég. Így a Heukuppe elmaradt, de nem bántam, annak az ideje is el fog jönni. :)
Hibás Preinerwand panoráma :)
Neue Seehütte-n gondolkoztam, hogy leugrok, de végül inkább a Seeweg-re fordultam visszafelé.
Baloldalt a Heukuppe
Töménytelen mennyiségű Fehér zászpa a Rax fennsíkon
Schneeberg felé
Praterstern
Erre sem jártam még sosem, furcsa volt, hogy egy szakaszon újra fenyvesben találtam magam, de aztán az Ottohaus előtt újra törpefenyők és alhavasi legelőn találtam magam. Pratetstern-él virágoztam kicsit, de merülőfélben volt a fényképező, ezért tényleg csak pár képet lőttem el.
Havasi gyopár
Jakobskogel felé visszanézve
Turbánliliomok
Nyolckor a Rax felvonó felső állomásánál még mindig senki, lefelé a Gsolhirnsteig úton találkoztam az első kirándulókkal.
Keretes kép
Raxalm Berggasthof
Meredek, de jól futható single trail-en csapattam le a fennsíkról. Gyökerekre, sziklákra kellet kissé odafigyelnem, de baromira jól ment lefelé. Közben csak nagyon ritkán álltam le virágot fényképezni. Valószínű azért, mert olyan gyors voltam, hogy nem vettem azokat észre. :)
Single trail
Még mielőtt a Knappenhof-hoz értem volna behalt valami miatt a telefonom és csak lent Hirschwangban vettem ezt észre mikor leállítottam, ezért a track sajna nem lett teljes. De legjobban az zavart, hogy egy napig használhatatlan volt a telefonom. Csak gyári állapotba való visszaállítás után tért magához.

Schneebergi tájkép
Széleslevelű nőszőfű
Kis templom Hirschwang felett
A futás végét, már itthon rögzítettem a stravan. Egy-két virágnál és a fenti kis kápolnánál álltam meg, de aztán le is merült a fényképezőgép. Pontban 9-re értem le a kiinduló pontra.

Rax felvonó parkoló
Free camping in Höllental
Tervben volt még egy kirándulás a Schneealpe-n, de végül inkább a lenti pályán álltunk meg a gyerekekkel, meg egy játszótéren Magyarország felé.
Gördeszka/görkori park
Kőszegnél léptünk be hazánkba, kora délután volt és nekiálltunk éjszakai menedéket keresni. Jó lett volna a közelben, de végül a Balatonhoz közel egy eldugott kis faluban Sényén találtunk. A booking-on nagyon jók voltak a szállás értékelései, de mikor közeledtünk kicsit tartottam tőle, hogy hová is fogunk érni. Kis zalai zsáktelepülés légvonalban 10 kilométerre van Keszthelytől, de aszfaltúton kb 20 és az utak minősége sem valami jó.

Ezek után leesett az állunk amikor a Fonfaliget kapuján beléptünk. A booking képek is jók, de az életben még annál is szebb. A gyerekek kutyáztak, Dami még a medencét is kipróbálta. Talán csak a sok szúnyog volt zavaró, de erről nem tehetnek a szállásadók.

07.13. Péntek

Fonfaliget
Kert
Reggel még teniszeztünk, kutyáztunk, cicáztunk. Aztán még mielőtt útba vettük volna a Balatont felmentünk a falu feletti hegyre megnézni a Kemence kápolnát és az ország legnagyobb zászlaját. Csak itthon vettem észre, hogy a zászlóról nem sikerültek valami jól a képek, ezért azok most kimaradtak.
Kemence kápolna, Sénye
Belülről a Kemence kápolna
Balatonmáriafürdő kikötő melletti szabadstrandját választottuk. Könnyen találtunk parkolóhelyet és a parton sem volt nagy tömeg. Ideális volt arra a pár órára, amit itt töltöttünk. Ilyen panorámával nekem csak jó lehetett. :)
Balatonmáriafürdő
Balaton-felvidék tanúhegyei
Tanúhegyek ismertetővel
Fonyód, Balatonlelle és Kaposvár érintésével értünk haza Pécsre.

07.14. Szombat

Már nem is emlékszem mit csináltunk. Kipihentük a nyaralás fáradalmait. :)

07.15. Vasárnap

Délelőtt ismét felkerestem a Kelet-Mecseket. Bízva abban, hogy most már szerencsém lesz és találok virágzó nőszőfüvet.
Ibolyás nőszőfű
Változtattam a már kétszer bejárt körön és most Zobákpusztáról indultam. A kék sávon célba vettem a Sín-gödröt. Kevés olyan turistaút van a Mecsekben, amerre még nem jártam ez volt az egyik.
Sín-gödör eleje
A térkép is jelzi nehezen járható szakasz. Valóban az, de most egy könnyebb arcát mutatta, csak a jelzés keresés miatt voltam lassú. Na meg a kisebb vízesések fotózása miatt.
Természetes szökőkút
Elképzelni is nehéz, hogy itt valamikor szekérút volt, de a sziklák kopása tanúskodik erről. :)
Ezért Sín-gödör a Sín-gödör.
Szederindás-kút után Pusztabányát vettem célba, hogy onnan aztán már a virágok jöjjenek.
Szederindás-kút
Forrás
Elképesztő változáson ment keresztül az ibolyás nőszőfű. 50-60 cm magas virág szinte teljes pompájában fogadott. Percekig hasaltam előtte, de megérte.
Ibolyás nőszőfű
Megérte kimenni harmadszor is
Aztán jöttek sorban a többi nőszőfüvek, a mecsekiek még mindig nem voltak az igaziak, de a nordenek meg már lassan levirágoztak.
Mecseki nőszőfű
Közeli mecseki
? Norden nőszőfű
Talán Norden
Püspökszentlászlót kikerültem és a Zengő oldalában egy jelzetlen földes úton értem ki oda, ahonnan múlt héten és két hete indulta. De innen még várt rám pár kili Zobákig. Cigány-forrásnál már nagyon szomjas voltam. :(
Szemben a Hármas-hegy
Gyopár-kulcsosház és tisztása

VB döntő délutánján pont a meccs közben kimentünk Eszékre az állatkertbe. Kiürült utcák és városokon utaztunk, majd az állatkertben rajtunk kívül csak a pénztáros volt, mert az állatgondozók is a meccset nézték. A góljuknál a Dráva túloldaláról is hallatszott az emberek ünneplése.
Őrszem
Dráva-parton

Eszéki tornyok

Összegzés

Tartalmas hét volt, sok élménnyel és váratlan helyszínnel és még futottam is egy keveset.