Melegmányi túra

Délelőtt amíg a Milda óvodában volt, mi ketten a Damjánnal elmentünk kirándulni a Melegmányi-völgybe. Az Árpádtető és Lapis közötti út mellett leparkoltunk és nekivágtunk az erdőnek. Áthúztam a bakancsomat, bepakoltam a hátiputiba az innivalót és egy kevés ennivalót. Az elején sétált mellettem a Dugó,
Damival a Mecsekben
de egy idő után nem jó irányba akart menni, ezért beraktam a hordozóba és felvettem.
Dami a hátiputiban
Rengeteg érdekes dolgot, állatokat láttunk.
Bogarantyú

Kis mecseki tisztás
Elején is látszott, hogy jól döntöttem mikor felvettem a bakancsot, mert már itt is volt sár. De aztán mikor összeszűkült a völgy és meredeken haladtunk lefelé kétszer is megcsúsztam. Elesni nem estem el, mert a kezemmel fogtam talajt és a Dami nem esett le a földre, kicsit megijedt, de nem volt vészes. Először vissza akartam fordulni, de aztán meggyőztem magam és tovább mentünk. Mikor leértünk a turistajelzések találkozásához, akkor kicsit megkönnyebbültem, mert innentől már nem a völgy aljában mentünk és nem volt olyan nagy a sár.
Elágazás az Anyák kútjánál
Kicsit odébb elhaladtunk az Anyák kútja mellett és innen már a patak partján ment az ösvény. Rengeteg bedőlt fát kellett kerülgetnünk, illetve voltak, amelyek hídként íveltek át a túlpartra. A turistaút persze nem ezeken vezetett.
Melegmányi-völgy
Ahogy haladtunk egyre-egyre több kisebb-nagyobb vízesést láttunk, majd megérkeztünk a leglátványosabb részhez.
Melegmányi mésztufa-lépcsők
Itt már volt, hogy két métert esett a víz a mésztufagátakon.
Mecseki patakocska
Visszafordultunk és az Anyák kútjánál megálltunk egy kicsit pihenni. Damit is kivettem egy pár percre.
Megszomjazott a Kicsike
Megszomjazott menet közben. Ezután még hátra volt az a rész, amelyen lefelé megcsúsztam, de felfelé könnyedén felmentem, néhol letértem az útról és a fákba kapaszkodtam.
Volt egy kis sár
Visszafelé is megnéztük a bogarunkat és látunk egy éti csigát is, amint átkel a turistaúton.
Mecseki éti csiga
Végig a piros kereszten vezetett az utunk.
Mecseki piros kereszt
Kb 2 óra alatt értünk vissza az autónkhoz, ezalatt egyetlen emberrel találkoztunk, egy erdésszel, aki fákat pakolt a traktorára.
Visszaérve a Tinóhoz
Itt egy kicsit pihentünk, megnéztük a táblát meg, hogy van-e bennünk kullancs.
Dami a felfedező

1. Szia! Patocskai Anna rezidens vagyok. Azt szeretném kérdezni, hogy megengednéd-e, hogy a piroskeresztes fotódat felhasználjuk a blogunkban (orvosi blogot tervezünk indítani:-).

Üdvözöl

Anna

VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia,
      megengedem, csak tüntesd fel, hogy honnan származik!