Egy meleg nyári napon útra keltünk, hogy eltöltsünk pár napot a Kvarner-öböl partján Horvátországban. Pécsről elzötyögtünk Gyékényesig, majd ott átszálltunk egy nemzetközi gyorsvonatra és Zágrábon át kora délutánra leértünk Fiuméig, horvátul Rijekáig. A Risnjakon átszelő vasút szerpentinezve ereszkedik le Horvátország legnagyobb kikötőjéhez. A vonatból páratlan kilátással fogadott minket az adriai tengerpart.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiyYoDmKDXoxcH4nEaqKCgwuGqBhitgw5jOrw09oRm00augmwyvGf4QZtZp-GqZa3octRT8SZ829fEbgUA2hQJrIUOHgF6Gqgy704IpR38Cla2ztpAFkbIaS5Cf3Ql3PNmqIldpoI9YK9qJ/s400/9238516821_051dee2169_o.jpg) |
Korzó Fiumében |
A pályaudvartól rövid séta után a kikötőben találtuk magunkat, hatalmas komp állt a parton. A Jadrolinija feliratú hajó Rijeka és Dubrovnik között közlekednek, este hétkor induló járat majdnem 24 óra alatt ér le Dubrovnikba. Korzoztunk a város sétálóutcájában a Korzóban. Az 1750-es földrengés előtt itt várfal állt, majd a helyén építették ki a tágas flasztert. Felsétáltunk a Nikole Hosta zöldellő parkig, amely alatt futó alagútban vágta át a várost pár órával korábban a vonatunk. Itt található még a Természettudományi Múzeum, a Hajózási és Történeti Múzeum, valamint a Városi Múzeum, sajnos egyik felkeresésére sem volt időnk. A kikötő melletti buszállomáson felültünk egy 32-es buszra, amellyel 4 kilométer megtétele után megérkeztünk aznapi szállásunk helyét, a Preluk kempinget.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi6uS4aHxSeVvKiYQNIJR_sdiyVxQmS6gEww51CQxnWF-wKUJnc0p7oHaUfrbEYsMw0caelWXvGOqzknFFIp0Y-cLGCrC47cUCuVKZRoKTkQe1bhT4Z10-2_8CsLVNwLIWEjcDpN4MndRZg/s400/9241323698_84f68b4183_o.jpg) |
Kilátás a Preluk kempingből, szemben Abbázia és az Ucka hegység |
A sátrunk felállítása után még lesétáltunk a partra, fürödtünk és közben szép lassan lement a nap a horizonton, majd lepihentünk mert másnap hosszú séta várt ránk. A fenti képen létszik milyen szép volt a panoráma a kempingünkből Opatija-ra és az Ucka hegységre.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhrZpdR-CRAUv260iwLrt9P4nOmrpWEUGSiyKzxQkHw-MFApozqRoq38DnZ8KqYqxVB2iNIliBx_2ov93Wk_X05g0TC4f6jG-Nv8RggQb-Kqf9KXnvHSYpGJEJRR-E9fP757NP_9oG01Isl/s400/9241355584_5647c97a96_o.jpg) |
A Lungomare parti sétány északi részén |
A Lungomare parti sétány Preluk és Lovran között a tengerparton kalauzol minket végig a Kvarner-öböl mentén. Az olasz eredetű szó hosszú tengert jelent, a 12 kilométeres sétány 1889-től 1911-ig készült. A Második Világháború után át kellett építeni, több helyen az útvonal is módosult.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjoVfV2eyyipV_ESMWlLVSdtomN64DiLHIntc1h5j5CeEUWy_SaVGcfYUr-XywrIAk1_FjMMgYh9GltgKFJGFaU6fNV6R75uax_ruI5xTbjJzdEpQvGAsJ6y26uYBZxzfqr0RvsgtpRUSUX/s400/9399520471_ef401884ae_o.jpg) |
Volosko kikötője |
Reggel összeszedtük sátrunkat, majd nekiindultunk a tengerparti sétánknak. Első kisebb megállónk Volosko volt, ami ma már egybeépült Opatijával, de korábban önálló település volt. A hangulatos kis mediterrán városrész kikötője igazi gyöngyszeme az Adriának. A kisebb-nagyobb kikötők és a sziklás tengerpartra épített stégeken fürdőzök mellett elhaladva hamarosan beértünk Opatija központjába.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjOqa9-eVw8pGwj5Kfdq33EyA1gIEJTNqlUXg4mhdE2XE7Vg-hmYX_JdaeABHiolkXnesTvsAQJrWhNVTREAcd6MidZaQLcPzhV1Mx5bhCY43dUh_1n0QEfAI2EQKHRv9awnXwd7yoGsO15/s400/9411255600_bcd3722244_o.jpg) |
Hotel Kvarner, Opatija |
Opatija vagy magyarul Abbázia az Osztrák-Magyar Monarchia legfölkapottabb nyaralóhelye volt az első Világháborúig. A városban szebbnél szebb épületek maradtak fent a letűnt korok emlékéül. A szállodák, villák zöld parkjai is remek fotótémák voltak.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgAggrNFgH8mNGSNoqVfLVqIvLe1gCQXh7ejvcsnbiZEC8esWePNHciLPogEhn7LP-5QDBW2lI-4U7Ik9T4TOzFhzuBB5DojM9iZ8jrneR8S40Q8mxdRwAOT3bCMXEVFqybAo11zIppmze1/s400/9402305498_c8d92b6a3c_o.jpg) |
Leány sirállyal, Opatija |
A Hotel Kvarner után a sétány és a tenger között egy sziklaszirten áll a város jelképének is nevezett szobra a Leány sirállyal. Zvonco Car horvát szobrászművész alkotta műalkotás 1956 óta dacol a hullámokkal. A fentebbi képen két sirály is látható, természetesen a fején lévő az csak megpihent ott, a kezén tartja az igazit.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhj9L0aQygL0BPbor7c7CJXfbdrUSTUWObxaz3qr4_OpS7lUf6P_gp6UVYAE5SygPyiHyqtuBJhkOQs6A58V9npNGcY08HNyk2q3mnq-LTl-pZGnbNAmMgfDpZ-DXEACx9IgfTp3OpOQTNE/s400/9411366788_878edff94c_o.jpg) |
Strand, Opatija |
A városi strandon kicsit lepihentünk. Fürödtünk, napoztunk, lógattuk a lábunkat a tengerben. Eddig végig sziklás volt a part, itt is az lett volna, csak itt lebetonozták, ami nem is tetszett annyira nekünk. A fenti képen úgy tűnik mintha homokos lenne a part, de az csak a játszótér.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhxHgqQY5Xdp-cDoXItnfqFY52LIP4FXYUnLPrjdBZxqS8MfMpwjcygzPWpx4PNfDG6sXXj8Ee8sj2h1ejUnHjlOmacZMcmBBOX0lypY4tMwxJ6hrFJqwjS8tzlfpAfyt2abkDB7ETfZpic/s400/9408666881_b940ecf4a0_o.jpg) |
Icici-i éjszaka |
Az éjszakát Icici kempingjében töltöttük. Este még kimentünk a kikötőbe sétálgatni. Opatijával összeépült városka Icici is már annak része, mint Volosko. Az éjszakai esőzésnek hála kicsit felfrissült a levegő, a sátrunk meg egy csöppet beázott. Ébredés után reggeli, majd sátorbontás és már indultunk is Lovran felé. A partisétánnyal párhuzamosan futó országút Icicinél egy rövid részen bemegy az fölé.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhN7smYSjTF-LhV2yxqBlU273OWcm1XrgiZKtUADI-PBg6UkqZDAAZlqQCRFccf4rRtXTL8xH09iMyyuXtQ9P0B_IOhcR3yJbWcI__HF2jnxA6oqjs4iS3HUrgSzCyuXsmXBj3oQhFKARpD/s400/9411489850_23a519edca_o.jpg) |
Icici kikötő |
A kanyargó partszakaszt követve Ika érintésével egészen Lovranig sétáltunk. Itt végett ért a parti sétány, mi is letértünk kicsit a parttól és egy közeli szupermarketben töltöttük fel készleteinket. Majd Lovrant elhagyva egy kis öbölbe sétáltunk le a tengerhez. Nagyon tetszett, hogy a zsúfolt strandok után találtunk egy eldugott kis partszakaszt.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiyyNEyy83hth0BL6sqSNmBLcBbj_2YrqwIabloXCQwB1ZTxRdABrIyUzVdiLO-n0AKx876x0LNm1jPVcQle61Je72zK9Hn7PPexMfmX_KJeoDuPQ0LR_CZYJNZf7pOXUI_24MMzPnlRZEC/s400/9408907131_eb41d32d5c_o.jpg) |
Kvarner-öböl |
Délután megérkeztünk Medvejára és annyira megtetszett, hogy a többi éjszakát már itt töltöttük, a helyi autocamp-ben. Nap további részében a strandon, majd este a helyi vendéglő teraszán pihentünk.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhzwrcGYRCGOCmUIrECCAAKeE6eay6XHOtkefwGkSkpk08XKpwFWyYwd_AcxYphZo92WdnADmdC3Y5e5lsSIrUTRkH5zbrhGZgjNbsO8RllmB0ZvdEDDcds3PAXzu_bY13mf9rABqCgmLP-/s400/9411744746_19f59b9ff3_o.jpg) |
Medveja-i napfelkelte |
Kora reggel keltem és kimentem a partra a napfelkeltében gyönyörködni. A kikötőben egy hosszú szigonyos alak járkált a vizet kémlelve, néha néha vízbe hajította fegyverét. Polipra, tintahalra vadászott. Lovran felé sétálva egy fenyő alatti padot fedeztem fel, ahonnan páratlan kilátás volt Rijekára és a Kvarner-öbölre.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi0KoyWL-WO-hXqCGrPRAJ1CLYi3kZf3zTaqc0qZPdvOidRsNY2FUU-Q6PJRmQxF9IC8JtQUNNxBXlISeOxTU3H_aXFmNqdaPpI9xe3B5FssPMk2RaADbTVtlQOAJdJX2j8Se7jKUS60AFr/s400/9409033575_ab14819237_o.jpg) |
Pad a partisétányon |
Az apró kavicsos part még üres volt, csak a sirályok pihentek a strandon. A félköríves Medveja túloldalán egy világítótorony magasodott a fák fölé. A nap további részben fürödtünk, pihentünk élveztük az adriai nyarat.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEicvm9v3NPrTxViPYr7MWypAeh_jQsZktfXTpqs20WlvP3j7BLQSzb7XWq067g2PtZU-9RSzStQINYjuNmqryunFd7V5-Lljm_90HkcLAyfUE1NWwfrKhLwgFXfjI4oahCj1BWhBclSw-uQ/s400/9411850246_39e4166909_o.jpg) |
Medveja beach |
Másnap újabb sétára indultunk, ezúttal Moscenicka Draga volt a célpont. Itt már nincs sétány, a műútra szorultunk. Az is eltávolodott a tengerparttól, csak néha-néha bukkant fel a fák között a tenger, mígnem a távolban megláttuk a kis településünket. Moscenicka Draga a fölötte elterülő középkori városka Moscenice kikötőjeként született. Mára viszont túlnőtte azt.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiCTrk1Pm04gmg_4ki6M_zZDnf1CqsEj1b2lqgBtTxfyv0AFrySm4dwGwkKJ2WB219cvOdWBhqQOHPaNPlk6jOWMdIyuB1MPdAYubOCCXE9TViCr1QmCJJ0lATQs6UZ_T0OL1qLnifE5nFQ/s400/9415592331_494e649a87_o.jpg) |
Moscenicka Drage felülről |
Ahogy beért az út a településre, letértünk arról és egy lépcsősoron egyenesen a kikötőbe mentünk. Végigsétáltunk a strandon, majd annak végében egy meredek lépcsősor vezet fel a középkorban már megemlített Moscenice-hez.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhgNWVXPJZESNf_mQ-jz_OyGOsW6Bz7QJlUUIzyqvLEIRSljwQGrruwog5W1lHRfBv-U5ZOcKV7MWqYm_2mmGXS1voccyS38CUrLB7psEwl2WHTf5gYaGwhb-b3L0XH6sF7hOt7Znkbp_lB/s400/9415664185_a98bb6a7c5_o.jpg) |
Moscenice |
A szűk sikátorokban és árkádokban bolyongva alig-alig találkoztunk emberekkel, gondolom mindenki lent volt a parton. A templom mellé sétálva gyönyörű panoráma fogadott minket. Beláttuk az egész Kvarner-öblöt.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhTymcOEcThoCg7UYjJqNjFF4IZxdMB8pNWMYDA5axrvmxBN3oCb2WQnnehD4v9EfE7hClOkNdX-_lRcEp6hNpHpUOlANfgQopSEXIcDoDANcSUADj2sViZXfq72GNr74XpCvBm1ZauKqSF/s400/9415708977_d178000bc5_o.jpg) |
Kilátás a Kvarner-öbölre Moscenice-ből |
Egy óra alatt bejártuk a kis hangulatos Moscenice-t. Az utcákon leanderek, fügebokrok és egyéb számomra ismeretlen mediterrán növények pompáztak. A kikötőből nem csak gyalogosan autóval is fel lehet jönni, viszont a szűk sikátorok miatt, azokat a parkolóban kell hagyni.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgAVbFI5_Av3BKLAUxEf26w6Xc0w4Czw26Ke_C6mpUGGWaakR107GGSOX1TXQzRR3XRirPTUQVpARgDJtilCcZRwbUtOtv2Jm7Zql2jSUx0FNfF3ok8aP4ZH_Af10xm7U9KGQr9Bcdiv1lQ/s400/9418460096_316d9ed8ab_o.jpg) |
Leander és a tenger |
Visszaereszkedtünk,majd megettünk egy fagyit a parton, majd hazasétáltunk a sátrunkhoz. Lefekvés előtt még megmártóztunk a tengerben, majd esti levezésként a fentebb már bemutatott padot kerestük fel.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjlXN0aYjvnyu6k5hMSbmdapi8HRdq8qk9TkPAwENrTGVS7y1U9sjuXMT5jkOfUgZNeR7cvEEr5jUt_b4jS8nFpAjD1Z3AwFn6TyhEVwmVEK50BrMlKHzci50y7Cril2V6SZugz9QAggbgz/s400/9415810779_925c7321f5_o.jpg) |
Medveja-i strand |
Utolsó előtti nap megint korán keltem és egyedül elindultam egy kis túrára az Ucka hegységben. Pár órás megerőltető sétával elérhető Medvejából a hegység legmagasabb pontja a Vojak. Az 1396 méter magas csúcsra bár nem jutottam fel, de egy szép sétát tettem a hegységben. Még Lovranban vagy az is lehet, hogy Opatijában beszereztem egy Ucka turistatérképet a helyi turist office-ban. Medveja fölött egy kis szikla kibukkanásnál álltam meg legelőször. A térképen igazán találó neve van a sziklának, Kuk!
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjhOByfszOYyXCWJPBpSgmhr4zm0sF9lgnuXtshYaiUf36PyL7-xYLLzaH67kfoPTtoZxdDEOCjrK-ApHVno5eesivacA8C9xczmcbbAePHB3QXaQdsQ4t0RqZS0wisaN9mm_EO-9jCjrS5/s400/9418677194_fd448734b0_o.jpg) |
Kilátás a Kuk sziklákról |
A völgy oldalában emelkedtem tovább, hamarosan egy apró kis tavacska bújt meg az erdőben, mellette pdok, asztal és tűzrakóhely várta az erre tévedt fáradt vándorokat. Innen már nem volt messze a 541 méteres Sipicina magaslat, ahonnan már lehetett látni a Vojakot is.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi_TRgi2PES5FPQX2is1UWTXPIVxy2jq8gucuDtaoZzW1SdAAFT_DMfT35DhFY2TWcyqj6G2ThKy-VI6MbKlrXy7mA5hgz4kb5DGfsdxa22Ls6Sv9kGKf3cNc4UU60OwgSc44mhFwh1Fzb1/s400/9416032241_3f6c8d88cf_o.jpg) |
Vojak az Ucka hegység legmagasabb csúcsa |
Alattam pedig Lovranska Dragaházai fehérlettek. Az útbaigazító táblán még 2 és fél órát írtak a csúcsra, ekkor már sejtettem, hogy nem fogok felérni. De azért tovább követtem a piros kör turistajelzést. Egészen addig míg nem 1 óra 15 percet nem írtak a táblán. A 850 méter magas Grnjac alatt fordultam vissza Medveje felé.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh8dxZ6KQ0xujJWXOlnUsMbstHg8sAU7-urrKxl6_-PuMN_ONuuHSJrZlITr2AXo4SsNdr_6IthasWalkNSH2hBcKb_9qF8edrgrEv43UopVbONckaGCQ4EPkTQrSkqF-vo1hMlWIH-K0v7/s400/9399334895_86c4071307_o.jpg) |
Útbaigazító tábla az Ucka hegységben |
Valamiféle harangvirágokat is felismertem a horvát erdőkben, talán csalánlevelű volt, de nem esküszöm meg rá. Visszafelé Lovranska Draga felé menten, ez a hegyi település is tök üres volt mint egy nappal előtte Moscenice. Miután leértem a nap további részében a parton süttettük magunkat.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhIE0d1K8nKlt3TpbSODJM7AHWp1LGvFNyKRvqz1pDZJX3nT0AQM71ZSB3ibtish4AVHk3Mi8jngj_sNuDDBzLeygMRM7d7pP3QnaiWzpmgU9rH-IwvezcJSDEoVSZfAqADoojANuvDpfWJ/s400/9418926086_83ac533246_o.jpg) |
Medveja-Vojak térkép |
Másnapra már csak a hazaút maradt. Helyi tömegközlekedéssel visszabuszoztunk egészen a vasútállomásig, majd mivel még volt pár óránk a vonat indulásig újra benéztünk a korzóba és a kikötőbe. Az utolsó képen a fiumei Városkapu látható, amely mögött fent a magasban a modern kór épületei és alattuk az 1750-es földrengést is túlélt műemlék jól megfér egymás mellett. A kapu órája már több mint 300 éve mutatja a pontos időt.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhG06Bmaq13Gp34jNVoIuonbNEGAkoPVK-djssETgQg9XnCp3s_35zjW3wVA5k71el_2zCaS7g1hs9qKs8x3leK7coNOY6k69G02KT8Z1ikGCaCrooIndToFq1ilShaVZwB6yUPfTFgGYZ9/s400/9418984192_d16f8caf72_o+(1).jpg) |
Fiumei Városkapu |
A múzeumokra és a Trsat várára most sem maradt időnk, de legalább lesz miért visszajönni!
Megjegyzések
Megjegyzés küldése