Tubes Trail pályabejáró futó kirándulás

Április másodikán lesz az első Tubes (Ultra) Trail ennek kapcsán gondoltam csinálok egy közösségi futást, ahol aztán azok is ismerkedhetnek az útvonallal, akik eddig még nem ismerik.
#napitubes
  Pont három héttel az esemény előtt nem gondoltam, hogy ilyen sokan összejövünk vasárnap reggel hatkor a Tettyén. Viszont jórészt olyanok voltunk akik rendszeresen futunk ezen az útvonalon, de azért jött volt akinek új volt a pálya. Nelli, Tomi és Norbi már háromnegyed ötkor elindultak, hogy egy kört fussanak és még visszaérjenek kezdésre. Azt állították, hogy odafent esik a hó! Csak nevettünk rajtuk, a városban ugyanis még esni sem esett.
Dömörkapunál!
Pár percet vártunk, hogy mindenki megérkezzem, akire vártunk az pont nem jött! Majd hat után hét perccel elindultunk az első körre. Közben kiderült, hogy nem mindenki tud velünk jönni végig. Gyuri lába sajnos nem bírta és idő előtt visszafordult! :( Jobbulást innen is! Zsaniék is korábban kezdték a napot, ezért Dömörkaputól inkább haza futottak.
Sárga kereszten
Így is maradtunk tizenöten, akik folytattuk a futást. Kényelmes tempóban mindenkit bevárva haladtunk. A sípálya előtt még mindig kint van a traktor gumi, a sípálya után pedig mint egész héten ma is jó nagy volt a sár. Illetve már az előtt is van dagonya. :( Majd Hóvirág-völgy körül már itt-ott havat lehetett látni az avaron. Lehet tényleg igazat mondtak a többiek!
Kis-Tubesen
Az eredeti útvonal ugyan nem érinti a Kis-Tubest, de most oda is kimentünk. Bár a felhős időben nem sok mindent láttunk, de jól nézet ki a padokon megmaradt hóréteg. Később a Tubes gerincen a medvehagymákat is fehérbe öltöztette a hajnalban szállingózó hó!
Havas medvehagymák!

Érkezünk a Tubesre!
A Tubesre végül tizennégyen érkeztünk! A csapatfotó után pedig már nyargaltunk is lefelé. Lapisig szerpentineztünk a piros háromszög jelzésen, majd ugyanezen a festésen de már nyílegyenesen száguldoztunk a Manduláson át vissza a Tettyére
Mecseki ösvényen
Közben hívott Gábor, hogy itt van nem messze és jönne ö is egy körre. Megbeszéltük, hogy lent találkozunk aztán mehet a következő kanyar. A csapatból csak Peti ért rá tovább, ezért a második Tubes futásnak már csak hárman vágtunk neki.
Már hó nélkül!
Elköszöntünk a többiektől, majd fél nyolc után pár perccel kezdtünk el felfelé kapaszkodni az Irma úton. Hárman már jobban együtt tudtunk mozogni, ezért egy kicsit gyorsabban is haladtunk, bár azért éreztük a lábunkban az első kört. Beszéltük is, hogy három hét múlva, hogy fogjuk bírni vagy nem bírni a körzést!
Másodjára a János-kilátó alatt
Mire újra a Tubesen voltunk már teljesen elolvadt az a kevéske hó ami bő egy órával ezelőtt még volt odafent. Én is csak egy-két fotó erejéig és pár levél medvehagyma leszedéséig állíttattam le a srácokat. Gábor Lapistól a Remete-rét felé levált és végül mi is kilenc óra körül már újra lent voltunk a városban Péterrel.

Köszönöm mindenkinek a részvételt, remélem sokatokkal találkozunk a Tubes (Ultra) Trail-en is! Jövő hónapban pedig egy Mecsek Trail-es pályabejárásra szeretném összehozni a közeli terepfutókat! Hamarosan kitalálom, melyik vasárnap lenne jó! Ja és szeretném egy kis bánáti bazsarózsa felkereséssel is kibővíteni a futást! :)

Ha tetszik a blogom, akkor kövess a facebookon is!