2022-ben történt

2022-ben futásilag és utazásilag is nagyon tartalmas volt. Szerencsére pár túra is belefért, a blogra viszont csak minimális időt tudtam fordítani.

Több új helyre, országra sikerült 2022-ben eljutnom. Ezek közül talán Toszkána és az Adige-völgye tette rám a legmélyebb benyomásokat..

Túra

Rövid mecseki séták mellett idén egy kis csapattal túráztunk az Isztrián. Megmásztuk az Ucka-hegység legmagasabb pontját a Vojak-ot, de a Kamenjak-félszigeten is sétáltunk a tengerparton. Emellett családilag megnéztük a Pohorje lomkoronasétányt decemberben.

Futás

Ez volt eddigi pályafutásom legsportosabb éve, sok futással, de kevés hosszúval.  Sajnos a Mátra 115 kimaradt 2022-ben. A kerékpártúrák alkalmával sokat futottam új ismeretlen helyeken. Ezeken próbáltam minél többet terepen szinteseket futni.

Hosszabb futásaim:

• 463 óra 39 perc, 19 nap 7 óra és 39 perc
  • 214 futás

Utazás

Áprilisban egy Toszkána kerékpártúrával indítottam a szezont. Ismeretlen volt számomra a terület és teljesen rabul ejtett. Siena mellett volt a szállásunk és onnan csillagtúráztunk. Felfedeztük a L'Eroica útvonal egy részét, de jártunk San Gimignano-ban, Montalcino-ban, Pitigliano-ban és fürödtünk Saturnia mellett a Cascate del Mulino-ban.

Májusban voltam az első Alpok-Adria túrán, ez Spittal an Drau-tól Grado-ig tartott, a másodikon júliusban voltam, akkor Werfen-től tekertünk a tengerig. Illetve én csak itt-ott tekertem. Pünkösdkor Mohács-Eszék-Bezdán háromszögben kísértem egy csapatot.

Aztán a nyár közepe igencsak sűrűre sikeredett. Hat napos Tirol - Garda-tó túra után egy nap pihenőm volt és már mentem is a Bodeni-tóhoz. Merano, Bolzano, Trento és Arco egyszerűen fantasztikus. Remélem 2023-ban is eljutok ide, mert még bőven van mit felfedezni a környéken. A Bodeni-tó is szép volt, csak másképpen.

A már-már szokásos augusztusi Millenniumi kerékpártúrán sajnos nem a legjobb időt fogtuk ki, de azért amit lehetett kohóztuk abból a 4 napból. Hó végén még egy Ybbs túrán kísértem egy csapatot.

A szeptemberre tervezett Dolomitok túra sajnos nem jött össze, de októberben még kétszer sikerült lejutni az Isztriára. Előbb egy túracsapattal később a családdal. Karácsonykor még egy rövid Maribor környéki kiruccanás is belefért az évbe.

Virágok

A sok utazás miatt sok virágot is találtam. Például áprilisban Toszkánában. Még a Siena-i botanikus kertbe is ellátogattam. Legjobban mégis a Venzone mellett talált füles kosbornak örültem 2022-ben.

Egyebek

A Onedoor Trailt, a Tubes (Ultra) Trailt és a Nomádos teljesítménytúrát sem szerveztem meg 2022-ben. Az instant túra természetesen bármikor teljesíthető, de a rendezvényeket határozatlan ideig nem fogom csinálni.

Készítettem 2023-as naptárat, amit innen le tudjátok tölteni, akár kinyomtatva a falatokra is ki rakhatjátok.