Közép-Mecsekben

Vasárnap ismét Gáborral futottam, most a Tettyéről indultunk és a Közép-Mecsekben terveztünk egy 25-30 kilométeres kört. Csak az Irma úton felfelé vázoltam neki, hogy mi lenne ha megnéznénk a Sárkány-szakadékot. Tetszett az ötletem, de előtte még a Tubest vettük célba.
Mecsek kilátó
Kis-Tubesi hajnal

Sárga sávon előbb a Misina-tetőre, majd a Kis-Tubesi kilátóhoz kapaszkodtunk fel. A tisztáson egy kisebb fajta sátortábor fogadott, bár így is volt akinek nem jutott fedél a feje fölé. Egy srác a tűzrakóhely mellett pihent. Csendesen lenéztünk a városra, majd mentünk is tovább.
Sátrak a Kis-Tubesen
Tubesen nem sokáig voltunk, a kilátót meglepték a méhek. A középső szintig felmentem, de aztán vissza is hátráltam. Piros háromszögön Lapis, majd sárga kereszten Büdöskút voltak a következő állomásaink.
Mecsek kulcsosház
Büdös-kúti kulcsosház
Innen már csak pár kilométer volt az Orfű határában található Sárkány-forrás. A házakig el sem kell menni, hanem a zöld kör jelzést kell követni a Sárkány-szakadék bejáratában található kis forrásig.
Mecsek forrás
Sárkány-forrás
Nem volt túl bő hozama, de pár kortyot azért tudtunk belőle inni. Jelzetlen ösvény vezet innen felfelé a szurdokban egészen a műútig.
Sárkány-szakadék kezdete
Néhol mohával takart sziklákra kell felmászni, néhol bedőlt fák alatt, felett kell utat találni, de összességében elmondható, hogy jól járható a Sárkány-szakadék. Vadregényes, nem futható, de látványos. Tavasszal vagy nagy víz idején azért más lehet a helyzet.
Sárkány-szakadék meredek réteglapjai
A közepe táján van egy jobb oldali mellékág, amit pár méter után meredek sziklák jelzik a végét.
Sárkány-szakadék közepén
A baloldali ágban lehet tovább haladni. Van egy kissé mászós rész, a Mecsek természetjáró kalauzban olvastam, hogy valahol létra is van a völgyben. Itt tudtam volna elképzelni, de nem láttuk. Aztán már egészen közel a műúthoz egy mesterséges akna lejáratot találtunk. Később kiderült, hogy az Achilles-víznyelőbarlang lejt aknája, omlik és nagyon veszélyes.
Mecsek barlang
Achilles-víznyelőbarlang mesterséges aknabejárata
Felkapaszkodtunk a meredek völgyoldalban, majd még visszanéztem a szakadékba egy fénykép erejéig.
Letekintés a Sárkány-szakadékba
Mondhatni jól belassultunk itt és még csak 12-13 km között jártunk. De ennek ellenére elindultunk visszafelé, mert szorított az idő. Büdöskút, majd remete-rét, aztán pedig végig a piros sávon a Mandulás-Dömörkapu útvonalon. Gábor itt levált mert sietnie kellett én még tettem egy kis kört a Kis-rét, Misina-tető felé, majd úgy mentem haza.
  Így végül nekem pont meg lett a 30 km. A Sárkány-szakadék már lehet a Nyugat-Mecsekhez tartozik, de végül az előző két posztom miatt ezt a címet kapta a futás. Meg amúgy is a Tettyéről indultunk. :)