Séta a Myra-vízeséseknél

Pár napos Kaiserbrunn-i vakációnk első napján a méltán népszerű Myra-vízesésekhez kirándultunk. Már az odaút is élmény volt számomra. A hegyi kacskaringós utak csodaszép alpesi réteket, legelőket kereszteztek, vagy éppen sűrű fenyvesekben, szűk völgyek alján kanyarogtak. Tartottunk is pár fotószünetet menet közben. Az egyik ilyennél például az alábbi erdei ujjaskosbort szúrtam ki az út oldalában.
Erdei ujjaskosbor  (Dactylorhiza fuchsii)
Ő volt az első orchidea, amit a túrán találtam, de nem az utolsó. Mellette még volt pár tő barátszegfű is. A beazonosításokat köszönöm a növényhatározós csoportnak.
Barátszegfű (Dianthus carthusianorum)
A Schneeberget megkerülve előbb a Höllental, majd a Klostertal völgyet követve Gutenstein és Pernitz érintésével közelítettük meg Muggendorfot. A településig el sem kell menni táblák jelzik a Myrafalle parkolóját. Három parkoló is várja a kirándulókat, nekünk szerencsénk volt még a legközelebbiben meg tudtunk állni. A parkoló mellett szuper játszótér található, majd a felduzzasztott Myra-tavat megkerülve találjuk a bejáratot.
Myrafalle bejárata
Felnőtteknek 2,5 Euró, 6 év alatt ingyenes, 6-14 év között pedig 1 Euró a belépődíj. Két tanösvényen lehet végigsétálni. Az egyik a patakmedret követi és annak természeti és kultúrtörténeti látványosságaira hívja fel a figyelmünket. A másik felkapaszkodik a Hausstein tetejére és egy kis kitérővel ér vissza a völgybe.
Myrafalle
Könnyű séta a Míra-vízesések felett
Fapallókon, hidakon többször keresztezi az ösvény a patakmedret. A gyerekek is nagyon élvezték a sétát, bár fölfelé kell kapaszkodni mégsem olyan megerőltető, valamint a sok látnivaló mellett gyorsabban telik az idő és észre sem vettük mikor már fent voltunk az elágazásnál. Itt válik szét az út, ahonnan lehet felfelé térni a Hausstein felé, valamint a patakot követve aztán a Karnerwirt panziónál egyesül a két útvonal.
Myrafalle-ban talált és rekonstruált csónak
A fák ereje
 A völgyben és a Haustein-re vezető ösvény menti kiépített tanösvényt követtük, amely betekintést ad a környék növény és állatvilágába. De láthatjuk, hogy mekkora ereje van a fáknak. A kitermelt fákat évszázadokon át az ösvényeken csúsztatták le a favágók és ezek a több mázsás fák a sziklákat is elkoptatták.
Erdei ciklámen (Cyclamen purpurascens)
Valamilyen Epipactus?
Könnyű erdei sétával felértünk egy tisztásra, ahonnan egyedül, gyorsan felszaladtam a Haustein-re. Lógott az eső lába, ezért egy padnál várt a család. Útközben több szép virágot láttunk, ilyen volt a turbánliliom, az erdei ciklámen és egy nőszőfüvet is láttam, de még csak bimbós volt, ezért nem tudom beazonosítani.
Muggendorf a Haussteinről
Ezen a tisztáson várt a család
A csúcsról jól látszott alattam Muggendorf és a távolban a Schneeberg is. A hegyek fölött sötét felhők tornyosultak, ezért pár gyors kép és szaladtam lefelé. Nem akartam, hogy elázzunk. Gyorsan leértünk Karnerwirtbe, ahol a parkoló melletti játszón maradt a család, amíg én visszasétáltam a kocsihoz.
Myrafalle
Híd a Myra felett
 Az eső elöl sietve, bő negyed óra alatt visszaértem a parkolóhoz. Menet közben készült azért pár kép, de szerencsére pont mikorra eleredt az eső már átértem a többiekért is.