Ziller-völgyi Alpok: 1. Megérkezés

Még augusztus elején jött a lehetőség, hogy az Eastern walking csapatához csatlakozva ellátogathatnék a Ziller-völgyi Alpokba. Hosszas gondolkodás és huzavona után a indulás előtt két nappal eldöntöttem, hogy velük tartok. Gyors bevásárlás, pakolás után szombat délutáni vonattal utazás Szombathelyre. Este grillparti, megbeszélés és pakolás, majd vasárnap reggel indulás tovább Ausztriába. Salzburgig egészen jót mentünk, majd itt átérve Németországba bedugult a sztráda és csak lépésben haladtunk. Übersee környékén lejöttünk az autópályáról gondoltuk itt talán jobban lehet haladni. Ekkor meg a Chiemsee Sommer gumicsizmás fesztiválozói miatt kellett meg-megállnunk! Kufstein-nél visszamentünk a Rosenheim és Innsbruck közti A12-es autópályára, majd hamarosan Mayrhofen érintésével megérkeztünk Ginzling-be. Ginzlingből egy keskeny hegyi úton felkapaszkodtunk a Tristenbach Alml-i parkolóig. Az autót itt leraktuk, terv szerint hat nap múlva egy körtúra céljaként értünk volna ide vissza. Persze menet közben többször változtattunk a terven, időjárás és egyéb tényezők miatt négy nap múlva értünk vissza a kocsinkhoz. De erről majd később!
Floitental
Völgymenet
Vasárnapi túránk során a 1177 méter magas kiindulópontunktól a Floiten folyó völgyét követve 2227 méter magasságba kapaszkodtunk fel a Greizer Hüttébe. Még egyszer átnéztük, hogy ne maradjon semmi fontos lent, majd felhúztuk hátizsákjainkat és nekivágtunk. A táblák szerint 4 óra a menetidő, amit hellyel közzel tudtunk is tartani. Én voltam a kerékkötő, a szép idő és a virágok miatt sok fotószünetet tartottam.
Havasi Gyopár (Leontopodium alpinum)
Hegyi kövirózsa (Sempervivum montanum)
Szártalan bábakalács (Carlina acaulis)
A völgyben szép lassan emelkedtünk felfelé, majd mikor már a völgy oldalában egy sziklán feltűnt az úti célunk, akkor jött csak az igazán meredek kaptató. Kényelmesebb turisták egészen sokáig fel tudnak jönni egy kis mikrobusszal, ami Ginzlingből a Greizer Hütte teherfelvonójának alsó állomásáig közlekedik. 9 euró a tarifa.
Floitenkees és bal oldalt fent a Greizer Hütte
Floitental felső szakasza
Az 521-es turistaúton haladtunk, mígnem elértük a Berliner Höherweget. A Ziller-völgyi-Alpok legszebb tájain átvezető magashegyi túraútvonalra átérve kezdtünk csak igazán szerpentinezni felfelé. Még a keresztezésnél láttunk egy érdekes táblát, mely arra hívta fel a kirándulók figyelmét, hogy tartsák tisztán a hegyeiket! Bár itt is van szemét, de sajnos még is ég és föld a magyarországi viszonyokhoz képest! A szemlélet teljesen más mint idehaza, sokat tanulhatnánk tőlük.
Bitte haltet die Berge sauber!
Szúnyoglábú bibircsvirág (Gymnadenia conopsea)
Egy elvirágzóban lévő szúnyoglábú bibircsvirágot is találtam 1800-1900 méter körüli magasságban. Majd az első tárnicsféle és több gombos varjúköröm is az utamba akadt.
Gombos varjúköröm (Phyteuma orbiculare)
Wettstein tárnicska (Gentianella germanica)
A több napi élelem és a felszerelések miatt a nehéz zsákok terhe alatt lassan értünk fel a házhoz, de ahogy az óránkat néztük az előzetes színt idő alatt feljutottunk a 2227 méter magasan fekvő Greizer Hüttéhez.
Floitenspizte és a gleccser
Greizer Hütte
A matraclágerben foglaltunk egy éjszakára szállást, de annyira tele volt a ház, hogy csak a winterraum, a téli szállás részben volt helyünk. Jó idő volt ezért egyáltalán nem volt gond. Lepakoltunk, vacsoráztunk, majd egy sör mellett megbeszéltük másnapi terveinket.