10 pécsi és környéki futóútvonal

Összeszedtem pár futós útvonalat a környéken. Van közte aszfalt, terep sőt rekortán is. Biztos sokan ismeritek ezeket, de talán van egy-két újdonság, amik feldobhatják a mindennapi futásaitokat!
Terepfutás a Mecsekben

A pályák nagy része adta magát, egy-két általam kreált került csak be. Ha regisztráltok a futás, kerékpározás közösségi oldalára a Strava-ra akkor még versenyezhettek is, hogy ki milyen gyorsan tudja lefutni az adott útvonalat. Soknál már komoly időeredmények vannak, amiket én csináltam ott még csak az én gyenge próbálkozásaim láthatóak.

Nem szaporítom a szót nézzük a lényeget!

• Tüskésréti rekortán 1,2k
  Tavaly átadott gumi borítású futópálya 1,2 kilométeres a szegmens ír ugyan 30 méter szintkülönbséget, de szerintem ennyi biztosan nincs benne. Hétvégén illetve délutánonként szép időben elég zsúfolt (hamar megkedvelték a futók), de egyéb időben azért lehet tempósakat futni rajta. Sőt van világítása, akár éjszaka is mehetünk! :)

• Belvárosi 2,3k
  A történelmi belváros sétáló utcáin a Széchényi-tértől a Király utca felé indulva jelöltem ki az útvonalat. A Nagy Flórián utcán kell balra kanyarodni, majd a Mária utcán visszafordulva a Széchényi-tér északi felére érünk ki. A Lakatos falak mellett elfutva következik a Séta-tér, majd még a Barbakán előtt ismét balra tartunk és hamarosan a Ferencesek utcájánál lyukadunk ki. Innen pedig már csak vissza kell szaladnunk a Jókai-téren át a kiindulási pontunkra. Kicsivel több mint 2 kilométeren minimális szint vár ránk. A gyalogosforgalom miatt inkább reggeli futásnak ajánlom, bár engem napközben vagy este sem zavar a tömeg!

• Orfűi tókör 5,7k
      Kicsit talán kilóg a többi közül, mondván ehhez autóba kell ülni, de azt hiszem megéri a fáradtságot és a költséget. Csendes, nyugodt környezetben és nem mellesleg jó friss levegőn gyűjthetjük a kilométereket. Rajt és cél az aquaparknál. Majdnem hat kili, csak egy rövid szakaszon kell kimenni az autóútra, a többi a tó parti sétányon vezet.

• Mecsekoldali 8k
      Belváros feletti kissé szintes 8 kilométer. Rajt és cél az Ágoston téri Hotel előtt. A Losonc utcán, majd a Zerge utcán kell felkapaszkodni a Havihegyre. Megkerülni a templomot, majd leereszkedni a fahídon a Tettye-térre. Innen pedig végig a Magaslati-Surányi-Angster utakon haladni. A Bálicsi le, megkerülni a sörgyárat, majd a Kodály Zoltán-Aradi vértanúk-Kálvária útvonalon érünk vissza az Ágoston térre. A 7,9 kilométeren közel 100 méter szint vár ránk. A nap bármely szakában futható a járdákon!

• Misina csúcsfutás 6,5k
      Talán a legnehezebb pálya mind közül. Nem a távolság miatt, mert az csupán hát és fél kilométer, hanem a szintemelkedés véget, ami bizony 376 méter. A Széchényi-téri Hunyadi-szobortól kell felfutni a Tv-torony bejáratáig. Mecsek-kapuig lehet járdán futni, onnan figyeljetek az autókra!

• Malomvölgyi tókör 5k
      Kertvárosiak előnyben, de a város bármelyik pontjáról könnyen megközelíthető a Malomvölgyi-tó. Szép környezet, jó levegő ... ugyanaz elmondható mint Orfűről, annyi különbséggel, hogy itt terepen kell futni és nincsenek autók. Bármikor kiválóan futható, jó időben és hétvégén sem zavaróan zsúfolt! Közel 5 kilométeres távban minimális szintkülönbség van, de elhanyagolható! Keleti oldalon kerüljétek a tavakat, majd a nyugatin fussatok vissza, ha szeretnétek felkerülni a lenti listára!

• Mandulás erdei tornapálya 3,2k
      Azt gondolom a Mandulást nem kell senkinek bemutatni. A kényelmesek autóval is érkezhetnek, de a városból is könnyedén fel lehet ide futni. Létezik kis kör és nagy kör, ez a nagyobbik. A felső ágon kell végigfutni, majd az alsó vissza. Mindkét szakaszon van kevés szint benne, de egyáltalán nem vészes. Közben akár meg-meg állhatunk mindenféle torna és nyújtási feladatok végett.

• Rotary körsétány 3,4k
      A Tv-torony alsó parkolójától a legkönnyebb megközelíteni a Rotary körsétányt. A sárga sáv jelzést követve körülbelül 500 métert követően érjük el a kiinduló pontunkat. Innen pedig jobbra tartva kerüljük meg a Tubest a sétányon. Az északi, északkeleti oldal technikásabb (gyökeres, sziklás és sokszor saras) a déli, délnyugati szakasz könnyebben futható! A 3,4 kilométeres távon minimális 53 méter pozitív szintemelkedést szinte észre sem lehet venni! Minden időben ajánlott! Ha kocsival érkezünk, a parkolóban értékeket ne hagyjunk az autóban!

• Mandulás - Remete-rét oda vissza 8k
      Kettővel fentebb már volt egy Mandulásból induló futás, ez ugyancsak onnan indul és ott is ér véget, de közben a piros sáv jelzést követve kell kifutni egészen a Remete-rétig, majd ott megfordulni és ugyanarra visszafutni. Ez a majd 8 kilométeres pálya is elég népszerű a pécsi futók körében. A táv és a szint (66 m) sem különösen vészes, lehet rajta jó tempós futásokat  végezni. Miután vége van a tornapályának vigyázzunk, mert itt-ott technikás részek vannak a Remete-rétig.

• Tettye - Tubes - Remete-rét - Tettye 15k
      Végére hagytam a Mecsek Maraton Team klasszik hajnali kőrét. Távolságban a leghosszabb és szintben is igen komoly próbatétel! Tettye-térről a Semiramis kávézó mellől kell indulnunk a sárga sávon fel a Dömörkapuig, onnan tovább a jelzésen a Misinának, majd jobbra a sárga kereszten folytatjuk utunkat. Kis-rét felett elfutunk a Lusta-völgyig, ott pedig visszafordulunk a sárga háromszögön a Misina felé. A Tv-torony alsó parkolójánál ismét rátérünk a sárga sáv jelzésre és meg sem állunk a Tubesig. Lapisig a piros háromszöget, onnan a Remete-rétig pedig a zöld kereszteket kell keresnünk a fákon. Mandulásig a fentebb már ismertetett piros sávon futunk, onnan pedig egy jelzetlen, de jól kijárt csapáson érjük el a zöld négyzet turistautat. Ezen pedig egészen a Lenkei-pihenőig futunk, ott pedig jobbra tartva a sárga sávon fejezzük be a körünket. 14,6 kilométeren 348 méter szintet kell leküzdenünk. Tubesig felvesszük a szint nagy részét, onnan könnyebb a dolgunk. Sok technikás részt tartalmaz, itt-ott gyakran van sár, de egész évben futható!

Remélem tudtam segíteni! Ha kérdésetek van az útvonalakkal kapcsolatban akkor írjatok nyugodtan próbálok mindenkinek válaszolni!

Ha tetszik a blogom lájkold a facebook oldalam, itt extra tartalmakat is találhatsz!