FN1831 - Duna menti futások (Passau-Krems)

Július utolsó napján és augusztus első napjaiban Duna menti kerékpártúrán sofőrködtem, természetesen a futócipőmet is magammal vittem.
FN1831

07.30. Hétfő

Hétfőn kaptam meg a Onedoor Trail mágneses kitűzőit. Nekem tetszenek, remélem a teljesítőknek is fognak. Napközben munka este, pedig utazás Budapestre. Felvettem az utánfutót, majd már sötétben értem ki Budakalászra a szállásomra.
Onedoor Trail kitűzők

07.31. Kedd

Kora reggel felvettem az utasokat Népligetnél, majd elindultunk Passauba. Délután 3-4 felé értünk ki a három folyó (Duna, Inn és Ilz) találkozásánál fekvő városba. A szobák elfoglalása után fakultatív program gyanánt felfedeztük a várost. Volt aki bringával, volt a ki gyalog én természetesen futottam egyet.

Megnéztem mindhárom folyót, a belvárost, a templomokat és a város fölötti kilátópontok közül is jó párat megtaláltam. Hazafelé a sok döneres után egy lángosos büfét is találtam, Sajnos már zárva volt.
Passau
Vasútállomás Passau
Lángos Passauban

08.01. Szerda

Hajnalban csak egy rövid futásra volt időm és inkább terepre szerettem volna menni. Ezért a másik irányba indultam. találtam is egy erdei futópályát a Kohlbruck-i erdei óvoda szomszédságában. Ami engem nagyon zavart, hogy pár kilométeren az A3-as autópálya mellett futottam. Látni ugyan nem láttam, de hallani annál jobban. A madarak helyett az autóktól volt hangos az erdő. :(

Védett terület
Vadregényes erdő
Erdei óvoda, Kohlbruck
Fények
AOK Cross Parcour's

Futás után reggeli, aztán pedig útnak indítottuk a csapatot. Beugrottunk még egy Kauflandba, majd mi is elhagytuk Németországot.
Helian busz a B&B Hotel parkolójában
A napi etap kb felénél Schlögenhez beszéltünk meg találkozót a bringásokkal. A kis településen mindenhol fizetni kell a parkolásért és nem lehet egy órára megvenni, hanem csak 24 órára. Azt meg mi nem akartuk, ezért vagy fél óráig keresgéltünk mire ugyan a kerékpár úttól távolabb, de találtunk helyet ahová utánfutóval befértünk és nem volt kiírva, hogy fizetős.
Schlögen-i Duna-kanyar
Kicsit vártunk lent a faluban, majd mivel nem jött senki és nem is telefonált, ezért felsétáltunk a kilátóba. Jó meredek kaptató vezet fel, de megéri a szenvedés, mert fantasztikus a kilátás a Duna-hurokra.
Schlögener Donaublick
Schlögener panoráma
Mikor visszaértünk még vagy már senki sem volt, ezért inkább továbbmentünk, nehogy valaki hamarabb Aschach a.d. Donau-ba érjem mint mi. Megkaptuk a kulcsokat, elosztottuk a szobákat, majd vártuk a bringásokat.
Aschach-i strand
Donau radweg
Szép sorban, kettesével, hármasával vagy párban szállingóztak az utasok. Mint kiderült senki sem ment fel a kilátóba. De sokan szerettek volna, ezért rögtönzött közvélemény-kutatás után egy kisbusznyian visszamentünk Schlögenbe.
Naplemente előtt
Naplemente
Fák közül
Duna part Schlögen-nél
Amíg az utasok felsétáltak én kis kanyarral még odébb futottam, hogy másik szemszögből is megcsodáljam a Dunát.

08.02. Csütörtök

Este begyűjtöttem mindenféle infót a közeli Pesenbachtalról és Kerzensteinről, ezért még sötétben elindultam, hogy időben vissza érjek reggelire. Fejben nagyjából meg volt, hogy merre kell menni, de nagy segítség volt, hogy a Duna túloldalán találtam egy infó pontot, ahol még elhozható ingyenes térkép is volt a környékről.

A Pesenbachtalba beereszkedtem, majd nem voltam elég türelmes, mert túl hamar a Kerzensteinhez akartam menni. Végül letértem a jelzett útról, de szerencsére megtaláltam a furcsa formájú sziklákat. :) Visszafelé már ismertem az utat, csak itt-ott tettem bele kis rövidítéseket.
Pesenbachtal
Kerzenstein
Pesenbachtal információs tábla
Vízesés a szurdokban
Éles kanyar
Sziklás meder
Aschach a.d. Donau
Donau radweg és a szállásunk a Duna hídról

Egy közeli pékségben volt a reggeli. Mindenki megkajált, elindult és csak utána mentünk át Zsolttal. A mai találkozót a Linz utáni Peschinger See-hez beszéltük. Linzen nem egyszerűen mentünk át, sikerült bemenni egy zsákutcába is. Gyakorolhattam az utánfutós tolatást. A tó gyönyörű volt, csináltam pár képet aztán észrevettem, hogy nem szabad fotózni.
Peschinger See
Majdnem minden bringással találkoztunk itt. Fürödtünk, beszélgettünk... Szállásunk Mauthausen mellett Heinrichbrunn-ban volt. Ez az egy volt, ahol a két busz külön helyen lett elszállásolva. Így magamra voltam utalva, de németül, néha kicsit angolul végül mindent megértettem. Talán a legjobb helyünk volt itt. Medence, tágas apartman, egyedül a wi-fi volt kicsit gyenge.

Este Vincével futottam egy kört a városban. Már pont hazafelé indultunk, amikor szembe jött velünk az egyik utas, aki a Mauthausen-i koncentrációs táborhoz sétált. Nekünk sem kellett több, visszafordultunk és futottunk.  Már majdnem felértünk, amikor megláttuk újra a srácot. Nem hittünk a szemünknek, hogy hogyan került elénk!

Kiderült volt egy gyalogos út, ami sokkal rövidebb mint az autós, amin mi futottunk. :) Jelenleg múzeumként funkcionáló tábor már zárva volt, ezért csak kintről készítettünk pár képet, majd már mi is a gyalogos úton futottunk vissza a szállásra.
Bányató Mauthausen felett
Mauthausen-i koncentrációs tábor

08.03. Péntek

Időm sem volt sok és tervem sem, ezért csak megkerestem a másik bányatavat, majd átfutottam a Duna felett Enns felé. Itt torkollik a Dunába az Alpokban eredő Enns folyó.

Napsütötte erdő
Fénysugarak
Balra az Enns, Jobbra a Duna

Szokásos reggeli, aztán pakolás és indulás tovább. Lidl parkolóban találkoztam Zsolttal, vásároltunk, aztán mielőtt a megbeszélt helyre autóztunk, felmentünk a koncentrációs táborhoz. Belépőt nem vettünk, mert sok időnk nem volt, de amíg nyitva voltak a kapuk addig mentünk. Lehet olyan helyre is bementünk ahová nem szabadot volna, de nem szólt ránk senki. :)
Mauthausen
Magyar emlékmű, Mauthausen
Barakkok
Grein előtti hídnál volt egy parkoló, ahová beálltunk. Amíg várakoztunk észrevettem, hogy itt felettünk van egy kisebb hegy, Gipfelstein volt a neve. Addig győzködtem magam, míg végül szandálban elindultam rá. Nem vagyok benne biztos, hogy fent voltam a csúcson, de nagyon klassz helyen voltam. szép volt a kilátás a Dunára.
A Duna túloldalán Grein
Duna
Valamilyen lepke?
Erdei ciklámen
Átautóztunk Ybbs a.d. Donau-ba, elfoglaltuk a szállást és vártuk a bringásokat. Körülbelül 2 perc sétára voltunk a főtértől. Most nem egy modern apartmanban voltunk, hanem egy tradicionális hotelben. Nekem ez is nagyon bejött.

Este ismét a nyakamba kaptam a várost, sőt kicsit a környéket is. Több tematikus túra/futó és kerékpáros útvonal van Ybbs körül, nem meglepő módon én a Panoramaweg-et választottam. Kicsit körbenéztem a belvárosban, Duna-parton aztán elindultam az úton. Kikapaszkodva a Duna medréből egyből megláttam miért is ez a neve a turistaútnak. Az Északi-Mészkő Alpok magalatai sorba ott trónoltak előttem. Sajnos meghatározni nem tudom őket, de így is leesett az állam tőlük.

Vízzel kissé elszámoltam magam, ezért a 10 km-es kör végén be kellett ugorjak egy Sparba vízért. Vacsora után fent a szobában pihentem, tv-ztem, neteztem ...

Ybbs főtere
Itt minden a kerékpárosokról szól
Ybbs-i hajócsavar
Tájkép
Háborús emlékmű

08.04. Szombat

Ez volt a negyedi hajnali futásom a héten. Kissé nehezen ment a kelés, de erőt vettem magamon. Tegnap nyugatra, most keletre futottam egészen az Ybbs folyó torkolatáig. Aranyló napfelkelte és laza 11 kilométer után értem vissza a Babenbergerhof Hotelbe.
Torony
Még mindig napkelte
Ybbs-i szanatórium
Babenbergerhof

Ybb és Krems között nagyjából félúton fekszik Melk. Az apátságot mi is meg akartuk nézni, ezért ide beszéltük meg a találkát. Általában ezek a találkozók teljesen feleslegesek voltak, de így legalább mi is láttunk valamit napközben és nem csak a reggel és este. Nehezen lett meg az apátság feletti parkoló, de még jó, hogy megtaláltuk, mert innen egészen közel volt a világörökségi helyszín.
Melki panoráma
Szögletes fák
Melki apátság
Melki folyosó
Melknél átmentünk a Duna túlpartjára és meg sem álltunk Willendorfig. A prehisztorikus művészet egyik ikonja, a 11,1 cm-es női alakot formázó szobrocska. Maga a szobor Bécsben tekinthető meg, de a lelőhelyén egy felnagyított mása megfigyelhető.
Willendorfi Vénusz másolata a lelőhelyén
Wachau-i borvidék
Krems-ben a Parkhotelben magyar recepciósok segítettek elfoglalni a szobánkat. Amíg vártuk a bringásokat, pedig ment az agyalás, hogy hogyan legyen az utolsó nap.

Egész későn indultam futni, de ez még nem volt elég, mert még a térképemet is otthagytam a szállodába. Donauwarte volt a cél, de sehol sem láttam kiírva. Jó darabig jelzet turistaúton futottam, de aztán letértem és azt em tudtam hol vagyok. de nagyon tetszett amit láttam, csak ne kezdett volna lemenni a nap.

Találkoztam egy bringással, aki hellyel-közzel útba igazított. Ismét megtaláltam a jelzéseket és végül úgy döntöttem, hogy elfutok még a Fesslhüttéig és onnan fordulok vissza Kremsbe. Közben a Donauwarte-t is megláttam, de turistautat hiába kerestem. Gondoltam majd a szálláson utánanézek és hajnalban felszaladok.
Wachau panoráma
Fesslhütte
Starhembercwarte
Kilátás
Wachau borvidék az Unesco világörökség része
Esti életkép

08.05. Vasárnap

Sok vezetés várt rám, ezért vasárnap inkább az alvást választottam. sajnos így Krems belvárosa és a Donauwarte kimaradt, de legalább ha legközelebb jövök lesz mit megnézni. Itt volt a legpazarabb reggeli. Mát este is, de még most is ment a tanakodás, hogy ki meddig akar/tud tekerni. Végül belőttünk egy időt, hogy aki addig nem ér Tulln-ba az nem mehet tovább.
Nibelungen platz, Tulln
Kerékpárút a Duna mentén Tulln-nál
Garten Tulln bejárata
Tőlem és Zsolttól is 4-4 utas jött Tulln-ig, a többieket, pedig Pécs külvárosában a Nussbahnhof mellett vettük fel két óra magasságában. Hazafelé külön utakon mentünk, de végül a Népligetben összefutottunk. Én még kimentem Békásmegyerre leadtam az utánfutót, majd hazautaztam Pécsre.

Összegzés

Fárasztó hét volt sok utazással és sok futással. Összesen meg lett a 100 km, ezért is mondtam le könnyen a vasárnap hajnali futásról. Remélem máskor is jöhetek erre az útra segíteni, mert nekem nagyon bejött az a táj.