2014-ben történt

Úgy érzem nagyon tartalmas és rengeteg élményben gazdag év van mögöttem. Év elején megműtötték a lábam, ezért másfél hónap kiesett a futásból, a nyár sem a futásról szól, de aztán az szeptembertől belehúztam és egyre többet voltam a terepen. Szakítottam a teljesen egyedüli futásokkal és már két társasággal is rendszeresen járok futni. Az egyik csapatban hárman vagyunk és minden szerda este megyünk egy órát főleg a városban, de néha-néha az erdőbe is bemerészkedünk. A másik team nem állandó mindig máshogy állunk össze van hogy ketten vagyunk, de olyan is volt már hogy több mint tízen indultunk a Mecseknek. Későn világosodik, ezért hajnalban indulunk és általában még sötétben érünk vissza a Tettyére. Na jó szeptemberben és október elején még kivilágosodott mire visszatértünk. Készítettem egy statisztikát!
2014-es futások havi bontásban
  • Össztáv: 1447 km
  • Összes idő: 224 óra 24 perc
  • Elégetett kalóriák: 121260 kCal
A futások 50 %-a hajnalban 36 %-a délelőtt, 5 %-a délután és 9 %-a este volt. Leginkább vasárnaponként és legkevésbé hétfőnként indultam neki futni. Ezen kocogások során 34-szer mentem fel a Tubesre, négyszer-négyszer a Jakab-hegyre és a Zengőre. Ötször voltam a Tiszakécskén és a környékén futni, de négyszer a Villányi-hegységbe is ellátogattam. De több új helyet is megismerhettem a futás révén, mint például a Matty alatti Dráva-szakaszt, vagy épp a Balaton északi és a déli partján is mentem egy-egy kisebb kört. Idén a leghosszabb futásom, mind távban, mind időben a vasárnapi Dombay-tó maraton volt. Körülbelül 43 kilométeres távot a viharos időjárásnak köszönhetően 7 óra 10 perc alatt sikerült abszolválni.
Hidasi-völgyben a Dombay-tó maratonon
  Utazások terén is jól sikerült az év. Három nagyobb volumenű út mellett többször eljutottam a Villányi-hegységbe, a Dráva partjára, de voltam Gemencben, Szedresen és a Zselicben is. Kelet- és Nyugat-Mecsekbe is el-el jutottam. Volt hogy elkerékpároztam egészen Bükkösdig. Nagy élmény volt az érdi Földrajzi Múzeumban tett látogatásom, ami után még felkutattam kedvenc szerzőm egykori, sajnos ma már romos házát is. Jó lenne ha valaki illetékes felkarolná az ügyet és rendbe tenné a házat! Az eszéki kirándulás is nagy élmény volt. Nekem és a gyerekeknek is. Az állatkert után tettünk egy kis sétát a belvárosban is. Jövőre jó lenne kicsi több időt itt eltölteni sok látnivaló van még a városban. Aggteleken az ország túlsó végén is megfordultam idén, erről nem is írtam a blogban. Elég rövid túra volt és nem sok időm volt, nem mellesleg esett az eső:-(
Pietrele-tó a Retyezát Nemzeti Parkban
  A három nagy út közül az első a retyezáti turné. A Szcsecsinszk Bulldozers csapatával töltöttünk négy felejthetetlen napot a hegycsoportban. Pünkösdi kirándulásunk során megmásztuk a Retyezát, a Bukura és a Pelága csúcsot is. Megfordultunk a Pietrele-, a Rossz-, és a Gales-völgyben, voltunk a Lolája-gerincen, a Bukura-, és a Retyezát-hágóban. Találkoztunk viperákkal, mormotával és zergével is. Szebbnél szebb tárnicsokkal, rododendronokkal, kökörcsinekkel hozott össze a sors. A hóolvadás miatt a megáradt patakok vízesései, zuhatagai is meg-megállítottak. Leróttuk kegyeletünket a Tamás-sziklánál kihelyezett Fábián Tamás emléktáblánál. Szállásunk ezúttal nem a Bukura-tó melletti sátrazóhely volt, hanem az Encián ház meleg felső szintjén húztuk meg magunkat.
Sky walk kilátó, Hohe Wand
  Júliusban egy hét szabadságot vetem ki és nyakunkba vettük az országot. Jól megpakoltuk a tinót és elindultunk nyugat-magyarországi körutunkra. A Vadvirág kempingben kezdtünk, a szokásos lellei strandozás után délután továbbálltunk és Reziben találtunk magunknak szállást. Vihart mondtak éjszakára, ezért nem szerettünk volna sátrazni, de a keszthelyi apartman árakat kissé sokallva elindultunk Sárvár felé és Reziben találtuk meg a mi pénztárcánknak legmegfelelőbbet. Másnap esett az eső, de minket ez nem zavart mert egész nap élveztük a sárvári strand meleg vízét. Este megint csak szállás kereséssel telt, Sopron és a Fertő-tó Magyar szakaszának átfésülése után vadkempingezésre szántuk el magunkat. A Páneurópai piknik melletti parkolóban éjszakáztunk az egykori Vasfüggönytől pár méterre. Másnap még lementünk Fertőrákosra, majd egy kis kacskaringó és szabálysértés után átmentünk Ausztriába. Egész nap a Fertő-tó melletti Familienparkban szórakoztunk. Nem csak a gyerekeknek volt nagy élmény! Az éjszakát már a Kaiserbrunn-i ingyen kempingben töltöttük. Kedden felkerestük a Myrafalle vízeséseket, majd délután Bécsújhelyen azaz Wiener Neusadtban kóricáltunk. Este sátrazás Kaiserbrunnban. Szerdán előbb Puchberg am Schneeberget kerestük fel, megnéztük a Sebastian-vízesést, délután pedig felautóztunk a Hohe Wandra. Sky walk kilátó és a Natur Parkban tett kirándulás után tértünk vissza a Höllentalba. Minden kaiserbrunn-i reggelem sétával és futással indult. Hol a Schneeberg, hol a Rax irányába tettem egy kis kirándulást. Csütörtökön elbúcsúztunk a sógoroktól és hazajöttünk. Vasváron felkerestük Tomi sírját, szomorúan láttam, hogy elhunyt édesapja. Terike néni egyedül maradt, most is mint két éve mikor erre jártam kint volt a kapuban. A szívem majd meg szakadt! Estére ismét a Balaton partján voltunk az alsóőrsi Európa kempingben. Ez is egy jól bejáratott helyünk két éve is megszálltunk itt. Annyira tetszett a hel, hogy három éjszakát is itt voltunk. Napközben a medencékben strandoltunk, a Balatonban vízibicikliztünk, este pedig játszoztunk, főzőcskéztünk. Vasárnap hajnalban futottam egy jót a kék túra mentén. Balatonfüredet, Csopakot és Paloznakot is érintettem. Felmentem a Jókai-kilátóhoz, leereszkedtem a Lóczy-barlang bejáratához, de a Koloska-völgyi Cholnoky Jenő emlékművet is megkerestem. azért is írtam hosszabban erről a kirándulásról, mert a blogban csak részleteit említettem és nem tudom, hogy a közeljövőben lesz-e időm megírogatni. Pedig van hozzá rengeteg képanyag és élmény!
Zillertal
  Augusztusban egy nem várt szerencse folytán még eltölthettem egy hetet a Ziller-völgyi-Alpokban. Az Eastern Walking csapatához csatlakozva egy körtúrát terveztünk, amit aztán a helyszínen improvizálva módosítottunk. Az időjárás és egy dél-tiroli nem túl kedves hüttenwirtnek hála. ennek a túrának az első három napja már megíródott és olvasható a onedoor-on, a második három nap folyamatban, csak bokros teendőim miatt még nem sikerült feltöltenem. Hamarosan pótlom az elmaradásomat, ezért nem lövöm itt le a poént.
Kosborok
  A kirándulás és a futás után vagy azok előtt idén a virágok kapták a legtöbb figyelmet 2014-ben. Körülbelül hetven hazánkban védett és fokozottan védett növényt találtam meg. ezek azok, amiket be is tudtam azonosítani. Plusz nyolc hazánkban védett virágra a szomszédos országok hegyeiben bukkantam. Ilyen például a Hegyi árnika, a Szártalan bábakalács vagy épp a Kárpáti sáfrány. A hetvenből huszonöt az orchideák nemzetségéhez tartozik. Olyan ritkaságokat is lencsevégre kaptam mint a Fonák bajuszvirág vagy a Janka sallangvirág.
Fonák bajuszvirág
  A onedoor idén megközelítette az ötvenezres látogatottságot, volt négy olyan hónap amikor háromezer fölé kúszott a havi látogatottság. Tavaly még az ezer fölöttinek is nagyon örültem, 2014-ben csak négy hónap nem érte el a kétezret. A pécsi kilátós bejegyzésemet nem egész két hónap alatt ezerötvenen tekintettétek meg, ezzel már majdnem első a posztok közötti ranglistán. A keresési kulcsszavak között idén robbanásszerűen beugrott az élre az eszéki állatkert. Kevés magyar nyelvű iromány van a témában az interneten, gondolom ennek köszönhetően. Idén eddig 87 bejegyzést tettem közzé, ami több mint a duplája a 2013-as számnak. Téma folyamatosan lenne csak időm és energiám nincs sajnos. Remélem jövőre töretlen lesz a fejlődés az oldalon.
Papuk
  Jövő évi célok még alakulóban vannak, az biztos, hogy a futás terén vannak célkitűzések és ha nem jön közbe sérülés akkor úgy érzem, hogy lesz bennem erő azok végrehajtásához. Nem szeretném lelőni, hogy pontosan mik a tervek, úgyis beszámolok róluk majd a blogon. Túrázás terén nagyon képlékeny még a 2015-ös év, terveim folyamatosan vannak, csak a megvalósításuk terén ütközöm nehézségekbe. Már vagy két éve szeretnék lejutni a határ túloldalára a Papukba és még mind a mai napig nem sikerült. Remélem ezen a téren is lesz áttörés. De az Alpok és a Kárpátok valamelyik hegycsoportjába is szívesen kilátogatnék 2015-ben is. A virágok terén is van még mit keresgélnem, ilyen a kornistárnics, már a második év, hogy nem bukkanok rájuk, pedig több élőhelyükön is kerestem őket.
Négy évszak a Mecsekben
  Köszönöm az egész éves figyelmet, igyekszem jövőre is meghálálni a bizalmat!
  Kirándulásokban, futásokban és virágokban gazdag Boldog Új Évet Kívánok minden kedves olvasómnak!