Szombat reggel a Mecseken

Ma reggel fél hétre a Tettye-térre beszéltük meg a találkozót Gáborral, hogy egy másfél-két órás kört fussunk a Mecsekben. Annak rendje és módja szerint jó korán felkeltem, ezért nem a legrövidebb úton, hanem egy kis kerülővel mentem a térre. De még így is hamar odaértem. Amíg várakoztam előbb egy magányos futó tett egy kört a Tettyén, majd visszaindult a Magaslati úton, kicsit később pedig egy két fős társaság jött a Havihegy felől és az Irma úton elindultak felfelé a Mecsekre. Nem sokára megérkezett a futótársam és nekiindultunk mi is. A nyomokat a Dömörkapuig követtük, onnan ők elindultak más irányba, mi pedig felfelé a toronynak. A Tettye-Dömörkapu viszonylatban is gondot okozott a tegnap délután-éjjel leesett hó, de a későbbiekben ez még hatványozottabban igaz volt. Nem a hó vastagságával volt a gondunk, mint inkább a turistaútra a hósúlya miatt belógó faágakkal.Folyamatos hajlongás, guggolás, néhol hasalás!
Akadálypálya
A Mecsek maratonos kört mentünk, a sípálya után a sárga keresztnél néhol a bedőlt ágak miatt az utat is alig találtuk. De aztán szerencsére nem tévedtünk el, kis keresgélés után megtaláltuk e helyes irányt. Nyolc napja itt még hóvirágok bontották szirmaikat, most meg hó lepte el a tájat.
Friss hó a Rotary-sétányon
A sárga háromszögön felérve a parkolótól már egy sífutó megelőzött minket. A nyomait egészen a Rotary-sétányig követtük, ekkor ő a déli ág felé letért, mi pedig emelkedtünk tovább a szűz hóban a Kis-Tubesig. Lemaradtam kicsit a képek miatt, de a Gábor gondolat olvasó volt és meg sem kérdezte, hogy ki akarok-e menni a kilátóba már kanyarodott is felé.
Kitérő a Kis-Tubesi kilátóba
A kilátás nem túl távoli!
Fél nyolcra értünk ide, a Jakab-hegyet kicsit láttuk, de alattunk a város ködbe veszett. Nem is időztünk sokáig, futottunk tovább a Tubesre. Visszaérve a sárga jelzésre, néhol térdig érő hóval kellett megküzdnünk. Igazából nem volt küzdés, nagyon élveztem a mély hóban való futást. az alábbi képen talán látszik, hogy mekkora volt a hó itt. 30-40 centit simán elérte, ahol összehordta szél.
Boka fölé érő hó!
Szerintem pár perc volt és már a János-kilátó alatt voltunk. A köd miatt semmit nem lehetett volna látni, ezért nem húztam az időt, megbeszéltük, hogy továbbállunk.
Tubesen
A kilátótól lefelé előre álltam és jól megindultam, a nagy lendületnek egy nagy esés lett a vége. A porhóban egy cseppet sem fájt, még jól is esett ahogy az oldalamra fordulva pördültem egyet! Az hiszem ha nem lett volna hó nagyon összetöröm magam, de így jó móka volt. Persze ha nincs hó akkor nem is esem el!
Lapis
A Lapistól a megszokott zöld kereszt felé indultunk, de aztán levágtuk a nagy kanyarokat és nyílegyenesen leszánkóztunk a meredek lejtőkön a Remete-rétre. Fél kilencre haza kellett érnem, ezért kapkodni kellett a lábunkat.
Télies Remete-rét
Pár kép a réten, még nem lepték el a szánkózó családok, nem taposták össze a havat, majd a piros jelzésen a Mandulás felé fordultunk. Ekkor már kezdett tisztulni az égbolt, hogy a nyiladékból a havas Jakab-hegy egész élesen látszódott.
Futás a téli Mecsekben
A Mandulás játszó után a Roboz-pihenőnél szétváltunk Gábor még ráért és nekiindult újra a Misinának, én meg lefelé a Kardos-úton a város felé vettem az irányt.
Hóbokor
 Mire a Francia-emlékműhöz értem annyira kitisztult az ég, hogy a szomszédos Papuk havas gerince egészen élesen kirajzolódott. nem is emlékszem mikor volt ennyire jó a panoráma mostanában! Fél kilenc felé értem ide, így csak egy-két képig időztem, mert egy óra múlva már a munkahelyemen kellett lennem.
Alattam a város, a horizonton pedig a Papuk
Havas Papuk
Ma is jól indult a nap! De mire ezeket a sorokat írom lassan be is fejeződik! Napközben nagyon jó idő volt, szerintem sokat olvadt a hó, de holnap azért felnézünk a gyerekekkel hátha tudunk még egyet szánkózni! Végül még egy gondolat. A múlt heti Jakab-hegyi futás úgy megviselte a Hoka cipőmet, hogy nem halasztgathattam tovább a ragasztást! De szerencsére nagyon jól sikerült a javítás és ma már újra abban hasíthattam a havat! A felső gyöngyvászont is meg tudják csinálni, nagyon profin dolgoznak, ha valakinek Pécsett ilyen problémája van akkor csak őket, a barbakán tér feletti cipészt tudom ajánlani.