FN1807

Aktív hetet zártam futás és utazás ügyileg is. Bárcsak minden hét ilyen lenne.

02.12, Hétfő

Hétfőn reggel még Aggteleken voltam, ezért kihasználtam az időt és a szokásaimtól eltérően futottam egyet a hét első napján. A Pitics-hegyi kilátót néztem ki magamnak. Ákostól kértem tanácsokat, hogy merre és hogyan kellene mennem, hogy még emberi időben vissza is érjek.

ezért elautóztam hajnalban a Vörös-tavi barlangbejárat parkolójához és onnan indultam a hegyre. Azt kell tudni az építményről, hogy az Aggteleki-karszt egyetlen épített kilátója. Azt már az autóban láttam, hogy panorámában nem reménykedhetek, de gondoltam legalább megnézem magamnak a helyet és majd legközelebb talán nagyobb szerencsém lesz.

A sárga sáv jelzésen elszaladtam a Vörös-tó mellett, majd amikor kiértem az aszfalt út keresztezéséhez, akkor kellett jobbra tartanom a zöld sávra váltva. Ismerős volt ez a hely, mert még 2014-ben itt segítettem a Nomád Baradla Underground Trail mezőnyének. Irányítottam a futókat és meg állítottam a forgalmat, amikor kellett.

Félhomályban sötétben még az elején kicsit bekavartam, rátettem pár száz métert, de még időben észrevettem, hogy nincsenek jelzések. Előre kinéztem, hogy végig a zöld sávon kell mennem, ezért könnyű volt memorizálni a terepet.

Itt halad az Északi Zöld turistaút, mely Balassagyarmat és Sátoraljaújhely között kanyarog 392 km hosszan. Sajnos én csak egy rövidke kis szakaszát futottam le, de nagyon tetszik a környék, ha sok időm lesz biztos megcsinálom egyszer. :)
Pitics-hegyi kilátó
Mínusz 3 fok volt, végig keményre fagyott hóban futotta, természetesen a súlyom alatt beszakadt, ezért, ahol nem voltak nyomok ott elég szenvedősen haladtam. A Béka-barlang feletti barlangászháznál álltam meg legelőször pár fotó erejéig, majd siettem tovább a Pitics-hegyre.
A második szinten
Majd egy óráig tartott  mire felértem a kilátóhoz, ezért nem sok időm volt gyönyörködni a ködfelhőkben. Nem is tudom, hogy fogalmazzak, hogy ne bántsak meg senkit. Talán az a baj, hogy a Mecsekben el vagyunk kényeztetve kilátóilag. A rozsdás fémszerkezet második szintjénél megálltam és inkább nem mentem fel a tetejére. Nagyon mozgott, látszólag le  voltak fagyva a tetején a fa deszkák és semmit sem láttam volna. Illetve sietnem kellett. Ha egy kis esélyét is láttam volna, hogy megéri felmenni akkor felmegyek, de így inkább lebotorkáltam és megindultam vissza.
Bagoly
Jóval tempósabban futottam, mert időre kellett visszaérnem, csakhogy közben egyre jobban kivilágosodott, ezért fényképezni is meg-meg álltam. Vasárnapi farkas után a Vörös-tónál most egy bagoly húzott el felettem, majd leszállt a szomszédos fára. Két képet tudtam csinálni róla aztán már repült is tovább. Egyiken pont rám néz.
Fehér Vörös-tő
Jól nézett ki a befagyott Vörös-tó és a Medve-szikla is. Háromnegyed nyolc felé értem vissza az autóhoz és siettem is a Baradla turistaszállóhoz, ahol már vártak a kollégák. Tusolás, reggeli aztán irány Pécs. Szombaton 5 óra, hétfőn 5 és fél óra volt a menetidőnk. Ilyenkor őrülök, hogy van autópályánk.

02.13. Kedd

Hajnalban felkeltem, de nem volt erőm elmenni futni. Pedig esett a hó! :( Munka és pihenés, mellett reggel ránéztem a botanikus kertben a téltemetőkre.
Téltemetők

02.14. Szerda

Csiszivel, Nedivel és Ivánnal futottam hajnalban egy szokásos 12 km-es kört. Sok minden szóba jött, többek közt az idei Tubes (Ultra) Trail is. :) Részleteket még nem mondok. Lenkei-pihenőnél elköszöntem és mivel még volt egy kis időm, ezért felszaladtam a Flórához, onnan meg a Tv-toronyhoz. Lefele már a városban csináltam pár gyorsító futást.
Télies erdő

Este munka után felmentünk a Misina-tetőre. Gondoltam kihasználjuk még az utolsó havas napok egyikét. Nagyon jó volt sötétben száguldozni lefelé a szánkópályán fejlámpával.

02.15. Csütörtök

Munka és pihenés. Nedi behozta a múlt héten kapott MMT Hero 2017 kitüntetésem. Nem vagyok még tag, ezért még értékesebb számomra. Innen is köszönöm

02.16. Péntek

Csütörtökön megkaptam a Onedoor Trail app 2.0-át, ezért gyors beregisztráltam a Tubes Trailre és péntek hajnalban lefutottam. Csisziék futó iskoláztak a Tettyén, de inkább most kihagytam, majd legközelebb elmegyek. Az app jól működött, csak a strava-t zavarta be. Egészen a Bányász útig jól mért, de onnan a Tettyéig összevissza ugrált a jel.
Balázs-pihenő alatt és Tettye felett
1 óra 9 perc 57 másodperc lett, próbáltam sietni. Felfelé maradt benne kicsi, de lefelé jól ment. Utána fotóztam a Balázs-pihenőnél, majd a Szaniszló úton még vissza kapaszkodtam az állatkerthez és úgy haza. Pár gyorsítás még a végén belefért az aszfalton.

02.17. Szombat

Péntek este feldobtam, hogy lenne-e kedve valakinek szombat reggel Misina Trail-t futni. Gyuri bejelentkezett, valamint Nedi és Csiszi is csatlakozott hozzánk. Hatkor találkoztunk a Tettyén, Dömörkapuig fejlámpáztunk, onnan már nem kellett mert világított a hó és már egyre korábban világosodik.
Melegmányi-vízesés
Első megállónk a Kereszt-kunyhónál volt, de csak egy gyors bejelentkezés erejéig. Utána Melegmányi-völgyben mésztufalépcsőknél mát tovább pihentünk, fotóztunk.
Mecseki legények
Nagy-mély-völgynél visszafordult Nedi és Csiszi. Gábor nehezen kelt át a patakon, de aztán megoldotta. Kőlyuk felé megint bedőlt pár fa a hídra, mint pár évvel ezelőtt. Aki arra jár csak óvatosan közlekedjen.
Megint bedőltek a fák a Nagy-mély-völgyi hídra
Péntek délelőtt végig futotta egy induló a Misina Trail-t, neki a nyomait láttuk a Kecskeháton, majd végig a Lapisig. Rajta kívül viszont senki sem járt a napokban errefelé. Vágotpusztán az ellenőrzésnél vettem észre, hogy leállt a Strava. Nem szereti a Onedoor Trail appot, egymás mellett sajnos nem igazán működnek. Ha valaki egy telon futtatja akkor erre ügyeljen.
Érkezünk a köd fölé
A patakokban jó sok víz volt, de a dózer utakon is sokszor bokáig süllyedtünk a hó alatti víztócsákban. A hidegben fényképezni sem nagyon volt kedvem, inkább próbáltam tartani a tempót Gyurival.
János-kilátó a Tubesen
Tubesen készült az utolsó kép, innen már nem került elő a táskám aljáról a masina. Beával és Karcsival  is összefutottunk, aztán végül 3 óra 14 perc 12 másodperces idővel értünk le a célba a Semramis kávézó elé.

02.18. Vasárnap

Felmentünk Budapestre családilag. Először a Cyberjump trambulin parkban ugrándoztunk, majd felmentünk a Gellért-hegyre és a Citadellától csodáltuk meg a fővárosunkat, végül pedig az IKEA-ban nézelődtünk, kajáltunk.
Cyber Jump
Budapest a Citadellától

Összegzés

Futottam Aggteleken, a Mecsekben, ezen a héten is csak terepen és végül még egy szuper kirándulás is belefért a gyerekekkel Budapesten. A héten újra támad a tél a Mecsekben, lehet menni cipőt mosni.