Túraajánló: Tubes Trail

A Mecsek minden évszakban csodás, ezért is választottam a második túraajánlóm helyszínéül. Ezt az útvonalat én nagyon ismerem és szeretem. Ha kedvet kapnátok hozzá, akár instant túra jelleggel is végigjárhatjátok

A túra végig a pécsi parkerdőben vezet. Minden évszakban teljesíthető, télen, nyáron és ősszel is csodás, de talán tavasszal medvehagyma virágzáskor a legszebb. Pécsről a Tettye-térről indul a túra és oda is ér vissza.

A kirándulás első fele szinte végig emelkedik, majd a második fele szinte végig lejt. Szóval ha felértél a Tubesre, már túl vagy a nehezén. A Kis-tubesi valamint a János-kilátóból eléd terülő látvány pedig kárpótol minden fáradalmat.

Táv: 12,6 km

Szintkülönbség: +431 m / -431 m.

Tengerszint feletti magasság: 246 m - 612 m között.

Nehézség:  Könnyű túra (★☆☆☆☆).

Menetidő: 3-4 óra.

Kiindulási pont: Pécs, Tettye-tér (246 m)

Megközelítés: Tettye-tér Pécs kedvelt kirándulóhelye busszal (31, 32Y, 33 és a 34-es buszok állnak itt meg), autóval is könnyen elérhető. A kiindulóponton kisbolt, kávézó és étterem is található.

Térkép: Cartographia: Mecsek 1:40 000 , www.mapy.cz

Látnivalók: Tettye-téri romok (Szatmári György pécsi püspök reneszánsz villapalotájának maradványai, melyen egy kilátó is kialakításra került). Mecseki pihenők, sorban az útvonal mentén: Lenkei-pihenő (szerelmesek padja), Hammedli-pihenő, Roboz-pihenő és az Ilonka-pihenő. Dömörkapu, a Mecseki kisvasút végállomásával. Kis-Tubesi kilátó déli panorámával és a tubesi János-kilátó 360°-os körpanorámával (szép időben még a Badacsony is látszik innen). Lapisi Honfoglalási-emlékmű a Mecsek hét fő kőzetalkotójából. Mandulás erdei tornapálya és játszótér.

Rövid leírás: A város fölé magasodó Tubes a pécsiek kedvelt kiránduló helye. Ide invitállak benneteket most. Az útvonal végig a városi parkerdőben halad, de mégis vannak részei amik kellőképpen vadregényesek. Medvehagymák, virágok vagy épp vadállatok illatát érezve közelíthetitek meg a Misina-Tubes gerinc kilátóit. Megéri a szenvedés, mert fentről láthatjátok az egész várost és az egész hegységet.

Tettye-tér (sárga sáv) →  Dömörkapu (sárga sáv) → Sárga kereszt elágazás (enyhén jobbra, sárga kereszt) → Lusta-völgy (élesen balra, sárga háromszög) → Misina alsó parkoló (élesen jobbra, sárga sáv) Kis-Tubesi elágazó (balra, sárga háromszög) → Kis-Tubesi kilátó (kilátóból egyenesen a sárga háromszögön) → Sárga sáv elágazó (balra, sárga sáv) → Tubes (egyenesen, piros háromszög) → Lapis (élesen balra, piros háromszög) → Mandulás erdei tornapálya (enyhén balra, piros sáv) → Mandulás játszótér (tovább, piros sáv) → Roboz-pihenő (jobbra, sárga háromszög) → Kardos-úti kulcsosház (balra, zöld négyzet) → Lenkei-pihenő (jobbra, sárga sáv) → Tettye-tér.

Letölthető track: GPX

Letölthető térképvázlat: PDF

Még több infót találsz a www.onedoortrail.hu weboldalon és itt.

Képek az útvonal mentén:

Köszönöm, hogy végignézted, talán olvastad a túraajánlóm, Remélem hasznosnak találtad és tudtam segíteni a túrád megszervezésében. A leírás a 2022 tavaszi állapotok alapján történt. A fenti túrát mindenki saját felelősségére teljesítheti, a szerző semmilyen formában felelősségre nem vonható, ha a túrád során baleset vagy anyagi kár ér.