FN1810

Végre sikerült a heti öt futás. Volt ebben most minden rövid aszfalt, havas terep a Tubesre, aztán éjszakai aszfalt, utána fotós rövid és végül vasárnap vizes hosszú.

03.05. Hétfő

Munka közben ebédidőben kiszaladtam kertvárosba a Kolibri antikváriumba, mert múlt héten megérkezett a rendelt Kis-Fátra könyv. Most már nem foghatom semmire, hogy eddig miért nem írtam meg a hótalpas túra beszámolóját. :)

03.06. Kedd

Hajnalban futottam egy rövid Tubes kört, talán az utolsó havasat. Sok helyen a szánkózok miatt ki volt jegesedve, de az enyhébb idő miatt már nem csúszott. Fejlámpát a Tubesen lekapcsoltam, mert már hat előtt elég fény van az erdőben. Főleg, hogy még volt hó. Az idő sajnos ködös szomorkás volt, ezért fotózás most csak lentebb a Kardos-úton volt.
Lekapcs
Ott is inkább a goproval próbálkoztam. Kihasználom az időt míg nálam van. :) Két őzikével is összefutottam a Mecsek kapu felett néztünk farkasszemet. Végül én nyertem és eltűntek a fák közt.
Mecsek kapu nem megszokott oldaláról

03.07. Szerda

Tervben volt, hogy még hajnalban futok egyet a havas Mecsekben, de elhúzódtak az esti Onedoor Trail-es dolgaim, így nem bírtam hajnalban felkelni. Helyette este futottam egy kört a srácokkal. Előtte egy Szőlő utcát, utána egy Széchényi-tér Pálosokat, hogy legyen szint is a futásban.

03.08. Csütörtök

Munka és pihenés mellett gőzerővel Tubes (Ultra) Trail szervezés. Lassan kezd minden a helyére kerülni. Március közepétől elindul a nevezés.
Munka a Nomádban

03.09. Péntek

Nagyon nehezen indultam el hajnalban. Húztam az időt mindennel, aztán 5 után csak kimentem a lakásból. Fáztam és minden bajom volt, de erőt vettem magamon. Tudtam, hogy csak elindulni nehéz és utána minden jó lesz.
Tettye felett
Így is lett. Gyönyörű tiszta volt az ég, nem volt semmi tervem, elképzelésem, csak mentem amerre épp jól esett. Legelőször a Balázs-pihenőnél álltam le fényképezni, majd a Tv-toronynál, aztán a Flóra-pihenőnél és utána már csak az Ilonka-pihenőnél lassítottam.
Hoka One One Speedgoat 2
Napkelte
Ilonka-pihenő
Szűk másfél óra alatt, alig több mint 8 km-t futottam, de pár száz képpel és élménnyel gazdagabb lettem. Nagyon szeretem az ilyen reggeleket. Remélem most már kitavaszodik és hamarosan elrakhatom a fejlámpát.

03.10. Szombat

Munka és pihenés.

03.11. Vasárnap

Már pénteken elhatároztam, hogy vasárnap megnézem a közeli vízeséseket. A hóolvadás miatt ilyenkor áradnak a patakok. Aztán szombaton összefutottam Nedivel és megbeszéltük a közös futást, majd hajnalban a facebook feldobta Kiss Balázs tegnapi videóját a Mecsekből és tudtam menni kell mindenáron.

Már a Kantavári-forrásnál hallottam és valamennyire a félhomályban láttam a megduzzadt patakot. Később amikor leereszkedtünk a Kánya-forráshoz már tudtuk ez a mi napunk. Ennyi vizet még nem láttam itt. A forrásból mind a három csövön ömlött a saras víz. De a felette található barlangból is patakokban folyt a barna víz.
Pózolunk!
  Nagy-mély-völgyben már nem foglalkoztunk, hogy szárazon megússzuk, mert teljességgel lehetetlen volt kikerülni a vizeket. Páfrányosnál térdközépig érő vízben keltünk át, pontosabban én, mert Balázs egy fán is átcsúszott.
Mecseki legnagyobb :)
 A Kőlyuknál aztán megérkeztünk a nap fénypontjához. A Zsidó-völgyből jövő vizek a barlang szájában magasodó sziklafalról zúgott alá. Körülbelül 3 méter magas lehetett a vízesés. Szerintem a Mecsek legnagyobb zuhataga. Fantasztikus volt.
Kőlyuki-vízesés
 Jobbról, balról és szemből is lefotóztam, goproval és FZ38-al is. Nedi hamarabb abba hagyta, de én egyszerűen nem bírtam ott hagyni. Na jó igen, mert itt vagyok. Visszafelé ugyanarra mentünk a Páfrányosig, majd a Melegmányi-völgy felé fordultunk. Lent épp Nedi megy át a megduzzadt patakon.
Patakátkelés!
 Az Ágnes-vízesésben is sokkal több víz volt mint általában. A baj az volt, hogy annyira megemelkedett a vízszint, hogy a fák, amelyekről fotózni szoktam víz alá kerültek.
Ágnes-vízesés
 A Melegmányi-mésztufalépcsők sem megszokott képüket mutatták. Szinte teljes szélességében ömlött a több lépcsős zuhatag. Sokszor csak itt-ott csordogál benne a víz.
Melegmányi-vízesés
Melegmányi hídon
 Visszafelé felszaladtunk még a Kis-Tubesre, mert bőven volt még időnk. Pedig előzetesen azt gondoltam, hogy simán nem érünk vissza 8-ra. De még ezzel a kitérővel is bőven időben a Tettyén voltunk.
Nedybali Kis-Tubesen
Idei első leánykökörcsin
Már útközben rengeteg kora tavaszi virágot láttam. Illatos hunyor, szártalan kankalin, nemes májvirág és bókoló fogasír, de a Flórán ért a legnagyobb meglepetés. Már a leánykökörcsin is virágzik. Még nem tömeges, de már láttunk, mint a fenti kép bizonyítja.

Összegzés

Futásban és élményekben gazdag hetet zártam. Remélem most már visszafordíthatatlanul itt a tavasz. Már nagyon vártam.