FN1821

Utolsó előtti hetem a Mátra 115 előtt egész jól sikerült. Péntek-szombat-vasárnap is tudtam futni. Egyre jobb formában vagyok, remélem pont jó lesz az időzítésem. :)

05.21. Hétfő

Munka és pihenés

05.22. Kedd

4:50-es indulással futottam egy rövid, de annál élménydúsabb kört a Mecsekben. Nem tudom megunni a napkeltét a Flóra-pihenőtől. A héten háromszor is itt csíptem el. Mellé még pár virág is társult.
Párás napkelte
Hasznos tisztesfű és vendége
A vitézvirágok már elnyíltak, kivéve azokat, amik kb 300 méterrel északabbra egy kis foltban vannak a lenti tarka nőszirom mellett. Hihetetlen, hogy ekkora eltérés legyen pár száz méterrel idébb. Itt még csak bimbózik, ott meg teljesen elbarnult már az összes.
Tarka nőszirom
Flóra-pihenő
Misina felé az első kipattanó és hátra csavaródó szirmú jellegzetes liliomfélénk a turbánliliom első példányaira bukkantam. Nagyon megörültem nekik, mert az orchideák mellett a kedvenc virágaim.
Az első turbánliliom
Az új géppel, pedig szerintem sikerült pár jó képet is elkészítenem. A fókuszálással van még néha gondom, de idővel talán minden csínját-bínját megismerem a GX80-nak.
A sokadik turbánliliom
A Kis-tubesnél a már szokásos helyre leraktam a gépet és próbálkoztam pár 4K photo felvétellel. Ebből sikerült a lenti képet kimentenem. Zabálja a memóriakártyát, de időzített sorozatfelvételt nem tudok a Panasonic-al csinálni. Más megoldást még nem találtam ezekre a képekre. Mondjuk nekem tetszenek ezek a 4K fényképek.
Futok
Méhbangók felé még a Mandulásban találtam egy utolsókat rúgó ibolyás gérbicset. A képen nem látszik, de az alsó szirmok már teljesen elnyíltak.
Az utolsó gérbicsek egyike
Nem a megszokott helyen, kicsit odébb lettek meg idén a méhbangók. Ha nem kapok segítséget, akkor valószínű nem is találtam volna rájuk. Mondjuk így is elment rá vagy negyed óra és a végén kiderült, hogy ott voltak, ahol már kb kétszer elmentem. :)
Méhbangó
Rengeteg a kislevelű nőszőfű idén. Méhbangóból csak két tövet láttam, de a nőszőfűből legalább 40-50 biztos volt azon a kis területen ahol én voltam.
Kislevelű nőszőfű
Kb 2 és fél óra alatt futottam 13 km-t, ami nem túl sok, sőt, de a virágok kárpótoltak.

05.23. Szerda

Munka és este pihenés.
Városi virágok

05.24. Csütörtök

Terveztem egy hajnali futást, de annyira későn sikerült lefeküdnöm, hogy nem bírtam felkelni hajnalban. Napközben meló, este pihi.

05.25. Péntek

Ismét a Flóra-pihenőnél jártam napkelte körül, de most más terveim voltak, ezért nem ragadtam le. Csak egy-két kép és robogtam fel a Misinára, majd a Tubesre.
Esős napkelte
A János-kilátóból a lenti kép fogadott. Csupa ködben voltak a Nyugat-Mecsek és a Zselic mélyebben fekvő részei.
Ködbe vesző Orfű
Lapis felé futottam, majd onnan tovább le a nyiladékban Remete-rétre. Erre is vannak turbánliliomok, de most csak egy sármánál álltam le. Valamiért erre a virágról alig van képem, pedig ő is védett. Csak olyan kis vékony, magas, hogy a legkisebb szellő is úgy belengeti, hogy nagyon nehéz lefotózni.
Gömbtermésű sárma
A piros madársisakokhoz futottam. Az első helyen nem, de a másodikon már sikerrel jártam. Kicsit odébb már készülődő csőrös nőszőfűbe is belebotlottam. Fénykép még nem készült róla. Mindent a maga idejében.
Piros madársisak
Méhbangók
Mandulásban ismét megálltam a Méhbangóknál, majd hazafelé a Niké alatt ennél a mandulafánál. Utána meg kapkodtam a lábam, mert már majdnem fél nyolc volt.
Fa
Hasonló tempóban, de kicsit többet futottam, mint kedden.

05.26. Szombat

Nedjalkov testvérek mellé csapódtam szombat hajnalban. Fotózni csak a legvégén fotóztam, ezért elég tempós futáson vettem részt. Ez volt a legelső köröm a Stinson ATR 4-ben.
Nedjalkov fivérek
Elég gyorsan döntöttem. Mindenképp terepest akartam, a Speedgoatban kicsit "csalódtam" (erről majd később írok), a Mafate bejött, de nem akartam ugyanolyat, ezért a Challenger és a Stinson maradt. Végül a tartósság és a csillapítás miatt az utóbbira esett a választásom.
Balázs-pihenőnél
Pont egy hetünk van még a Mátráig. Négyet futok benne, aztán eldöntöm, hogy ő lesz-e a társam a nagy kalandban. Eddig csak jók a benyomásaim. :)
Lejtmenet
Nedybali edzés terve alapján futottunk másfél órát, amiből egy óra tempósabb volt. Tettye - Dömörkapu - Lámpás-völgy - Kantavár - Rábay-fa - Tölgyes-út - Andor-forrás - Fehérkúti kh - Rábay-fa - Misina-nyereg - Misina - Downhill pálya - Balázs-pihenő - Tettye. Nekem mindenestől 20 km lett, ami pont elég volt a pénteki lazább futás után.

Délután a városi gyereknapon voltunk az Expo Centerben. Még cirkusz is volt, de legtöbb időt az állatkert standjánál töltöttük.
Kígyó
Görög teknős

05.27. Vasárnap

Újabb hajnali kelés, újabb napkelte a Zengővel. Most kicsit lentebb egy jelzetlen ösvényre keveredtem, ami egy kőbánya fölé vezet. Sokan járnak ide piknikezni, mert baromi jó kis kilátóhelyek vannak itt a keleti városrészre és a Kelet-Mecsekre.
Megunhatatlan
Sunrise Trail
Most is 4K fotóztam a napfelkeltében. :)
Hoka One One Stinson ATR 4
Itt pedig a bányaudvar és háttérben Pécs.
Bánya a város felett
Második állomásom mily meglepő a Flóra-pihenő volt. Először azt hittem, hogy csak én vagyok és a természet, de később fura zajokat hallottam és kiderült, hogy egy pár zenét hallgatott a kilátóban. Talán jógáztak :)
Dolomit sziklagyep
Kövirózsa
A sziklák közt rengeteg kövirózsa zöldellt, egy kettő már megnyúlt, nyár közepe felé megjelennek rajta majd a sárgás virágai.
Bertalan-szikla
Általában a Bertalan-sziklánál lejjebb nem megyek, de most valami miatt alá merészkedtem. Tényleg nem tudom miért. A következő pillanatban pedig a lenti látvány fogadott. Árvalányhajak ringatóztak a szélben.
Árvalányhaj
Ránéztem a telefonomra és már egy órája úton voltam, de csak 3.7 km-t mutatott a strava. Ma sem váltom meg a világot, de nem gond, mert jól érzem magam az erdőben és ez a lényeg.
Emlékjel
Dömörkapu felett a sárga sávról a sárga keresztre váltottam, majd hátulról kerültem a Misina-Tubes gerincet.
TV-torony hátulról
Visszafelé nem egyből fel, hanem a Rotary felé futva akartam felmenni a Tubesekre. De itt újra leragadtam. Az egyik turbánliliomtól futottam a másikig. Szebbnél szebbek jöttek sorban és nem tudtam egyik mellett sem elszaladni, anélkül, hogy legalább pár kép erejéig meg ne álljak.
Turbánok
Turbánliliom és lakója
Egy virágú turbánliliom
Az ellenálló
Majd ami időt "vesztettem" a Rotary, azt behoztam a gerincen. szinte alig fotóztam. Na jó magamhoz képest.
Kis-Tubesi kilátó panoráma
Lefelé pedig még jobban haladtam. Virágot nem is csak az új cipőmet kaptam le. 16 kili lett végül, amivel 66 km-el zártam az utolsó előtti hetet a Mátra 115 előtt.
Az új Hokában

Délután lesétáltunk a gyerekekkel a városba. Közben természetesen nem bírtam ki, hogy ne lőjek pár képet a szeretett városomról és az épp nyíló levendulákról.
Vasarely Múzeum
Virágpor gyűjtögető
Levendula
Még nemezeltünk is a téren.
Szinek
Összegzés

Már nincs egy hét a várva várt túráig. Szurkoljatok a következő napló már a Mátra után fog születni. Addig olvassátok el a tavalyi beszámolómat:
Tavaly itt volt az élő közvetítés, még egyenlőre nincs fent az idei rajtlista, a facebook oldalamra felrakom ha változik a link: