Pécsváradi várkör - Napiblog 2021/087

Gáborokkal ma reggel lefutottuk a Várkör klasszik távját. Sokat nosztalgiáztunk közben. Szóba jött az első közös instant túra, a Vérkör, vagy az első közös teljesítménytúránk a Mecsek 1000, de beszéltünk a feledhetetlen Dombay Maraton-ról és a 2015-ös Mecsek 50-ról is.

2021/087

A tegnapi szép nap után ma kissé szomorkás volt az idő, de minimális csapadékkal megúsztuk. Végig csontszáraz voltak az ösvények, ami segítette volna a gyors körbeérésünket, de nem ez volt a cél. Négy óra körüli időt lőttünk be, 5 óra a futó szintidő, ezért ez egy kényelmes futókirándulásos teljesítésre terveztük.

Pécsváradi vár

Már egy ideje tervezem, hogy megcsinálom a várkört, ezért kapóra jött, hogy a srácok is igent mondtak az agitálásomra. QR kódos a rendszer, amivel nekem volt egy kis gondom, mert a letöltött app, nem nyitotta meg közvetlen az beolvasott url-t. Minden alkalommal ki kellett másolnom és aztán megnyitni manuálisan. Ezzel nem a rendszert akarom kritizálni, hanem az én nem kellő felkészülésemet. :)

Antalkép

Gábor nem regisztrált, ezért csak Bázzal ketten teljesítettük hivatalosan. Pécsváradot a zöld kereszten hagytuk el, egészen a második ellenőrzőpontig ezt a jelzést kellett követnünk. Menet közben érintettük a kelet-mecseki Büdös-kutat, az Antal-képet, agy darabig a Dóri-úton futottunk, majd leereszkedtünk a Réka-völgybe. Jó kis kaptató után értünk az Ötös-úti kunyhóhoz. Nekem itt nem volt térerőn, de Gábor megosztotta velem a netjét és így már sikerült a bejelentkezés.

Biztos, ami biztos.

Kilátás a Belátó kilátóból

Innen a zöld sávon, majd a zöld háromszögön haladva jutottunk el a belátó kilátóhoz. Nem is emlékszem mikor voltam itt utoljára, de biztos van annak már vagy öt éve. Akkor még a zöld háromszög csak a kilátóig jött fel a faluból. Találó a kilátó neve, mert tényleg belátható innen Óbánya. Pár perc alatt lent voltunk a magyar Svájcnak becézett teleülésre.

Óbánya központja

Óbányai-völgyben

Tündér lépcső

Pont istentisztelet volt a templomban, szemben a kocsma meg zárva volt, ezért mi egyikbe sem mentünk be. Inkább megcéloztuk a kék sávon Kisújbányát.

Kisújbánya központja

Pár túrázón és egy futón kívül senkivel sem találkoztunk a völgyben, ami némiképp meglepő volt, mert vasárnap délelőtt itt azért többen szoktak sétálgatni. Biztos a pandémia miatt, mondjuk pont az ellenkező a tapasztalatom. A vírushelyzet miatt most még az is kirándul, aki amúgy inkább a plázába jár.

Cigány-hegyi kilátóban

Kisújbánya után is még a kéktúrán futottunk, majd a sárga sávon cammogtunk fel a Cigány-hegyre. Itt volt a második ep. Minden flottul ment, a térerővel sem volt gondom. A Mecsek 1000-en álltunk így be közös képre még 2014-ben, bár a sorrendet nem találtuk el.

Valahol ott arra van!

A kék sávra visszatértünk, majd a lenyargaltunk a műúthoz, ahol a Hidasi-völgytől már a zöld sávon, az aszfalton futva értünk el Pusztabányára. Menet közben megláttam az idei első kónya vicsorgómat.

Kónya vicsorgó

Püspökszentlászlótól az arborétumon át vezet az eredeti útvonal, de a vírushelyzet miatt az zárva volt, ezért alternatív ösvényt kerestünk. Mint utólag kiderült a sárga sávon kellett volna mennünk, aztán a sárga körön oda-vissza a Mária-kápolnáig.

Püspökszentlászló központja

Ehelyett mi torony iránt átvágtunk a völgyön és mint a tájfutók árkon bokron át értünk fel a kápolnához. Itt nincs ellenőrzőpont, de mivel a kiírás része, ezért semmiképpen nem akartuk kihagyni.

Mária kápolna

Zengőre a lehető legmeredekebb ösvényen kellett feljutnunk. Itt a futást túrázásra cseréltük, de ha lassan is végül csak felértünk a Mecsek legmagasabb csúcsára.

Az a bizonyos sárga sáv a Zengő északi oldalában

Kisvirágú hunyor

A szomorkás idő ellenére egész jó panoráma fogadott. Bár a képeken nehezen kivehető, de a Papuk mellett a Keszthelyi hegység, a Badacsony és a Bakony magasabb magaslatai is látszódtak.

Hosszúhetény, Papuk és a tv-torony

Nem igazán látszik, de ott az a Keszthelyi-hegység és a Badacsony

A cél előtti utolsó ellenőrzőpont a Viki-pihenőnél volt. Páran fent aludtak éjjel, de már mindenki ébren volt, ezért nem zavartuk meg őket a QR kód keresésével. Innen a sárga sávon már a célba lehetne jutni, de van egy kis kanyar a pályában, mert a piros kereszten kell beérni Pécsváradra.

Várkapu

A célban már várt minket a szervező, akitől megkaptuk a jól megérdemelt érmeinket, még Gábor is , aki regisztráció nélkül teljesítette velünk a kihívást.

Érmem

Nagyon tetszett minden, szerintem fogunk még jönni valamelyik másik távra is.

Köszönöm, hogy végigolvastad a bejegyzésem, várlak vissza holnap is. 😏