Árpádtetőről a Tubesre

Ez volt a negyedik 30 kilométeres vasárnapom. A legtempósabb is, köszönhető annak, hogy nem egyedül, hanem Bázzal mentünk egy jó kör a Mecsekben. Ő is akart hosszabbat menni én is, így adta magát a lehetőség, a meleg és családi elfoglaltságaink miatt 5:30-kor randiztunk a Tettyén, hogy aztán nekivágjunk az erdőnek. Fényképezőgépem vittem magammal, de az első 6-7 km-en nem vettem ki a táskából.
Széleslevelű nőszőfű (Epipactis helleborine)
A Nagy-mély völgyben a fenti virág volt az első fotószünet! De utána sem sokat húztam az időt. Tettyétől a Dömörkapuig a sárga sávon, onnan pedig a piros sáv turistajelzésen futottunk. Kis-rét, Kantavár, Rábay-fa, fel a műútig, majd onnan ereszkedtünk be a Nagy-mély-völgybe. Kánya-forrásnál volt az első frissítőpontunk.
A fák mögött a Mély-völgyi kőfülke
Ittunk egy keveset, majd folytattuk utunkat a völgyben, mígnem a kék kör jelzésre át nem tértünk. Felkapaszkodtunk a gerincre, egy darabig tudtuk követni a jelzéseket, majd eltűntek és egy erdei úton lyukadtunk ki a Petnyák-völgybe.
Csalánosban
Pont a zöld sáv és a piros kereszt elágazásához értünk ki. Innen nem a Melegmányi-völgy felé, hanem a Tripammer-fához indultunk. Nem emlékszem pontosan, de talán még nem is jártam a zöld sáv ezen szakaszán.
Petnyák-völgy keresztezése
Jó darabig a vadregényes völgy oldalában kanyarogtunk, majd átkeltünk a patakon, hogy aztán ismét egy kis emelkedő következhessen.A sűrű erdőket, néhol irtások szabdalták.
Irtáson
A Tripammer-fához érve szusszanásnyi pihenőt tartottunk, valamint megbeszéltük, hogy menjünk még ki Árpádtetőig.
Tripammer-fa
A kék sáv turistajelzést követve pillantok alatt a 66-os út mellett találtuk magunkat. Á sem mentünk rajta, csak kikukucskáltunk az erdőből és már fordultunk is vissza.
66-os út Árpádtetőnél
Tripammer-fáig ugyanazon az úton haladtunk, majd onnan még tovább a kék sávon, egészen a Fehér-kúti kulcsosházig. Pár kép aztán már vágtattunk is tovább.
Kéktúra bélyegzőhely a Fehér-kúti kulcsosház oldalában
Valahol errefelé néztem rá a telefonomra és 16,7 km-t mutatott, megdumáltunk, hogy még a Tubesre jó lenne felmenni! Rábay-fától, leszaladtunk Kantavárig, hogy ott újból frissítsünk. Ittam és megtöltöttem a palackomat is.
Kantavári forrás és esőbeálló
Innen a sárga kör és utána a sárga kereszt jelzésű turistautakon értünk fel a Lapishoz. Onnan pedig további emelkedő várt ránk egészen a 612 méter magas Tubesig. Gábor nem jött fel a kilátóba, lent maradt szélárnyékban.
Pécs, Papuk és a Jakab-hegy
Sötét felhők tornyosultak az égen, de ennek ellenére már mikor az alsó lépcsősor végére értem láttam a távolban a Papukot! Ez sok reményre adott okot, rögtön ki is pillantottam északnak. Az alábbi képen látható mit is láttam elsőre!
Első pillantás
Azon még nem sok minden kivehető, de ha kicsit ránagyítok akkor már egészen jól látszanak a Tapolcai-medence tanúhegyei. Ha valaki tudja, hogy a Badacsony és a Gulács mellett még melyik kettő tanúhegy figyelhető meg? Az kérem kommentben írja meg nekem! Nem akartam badarságokat írni!
Tapolcai-medence tanúhegyei
Itt pedig már egészen közelről, csak a Badacsony és a Gulács figyelhető meg.
Badacsony a Tubesről
Nem is tudom mennyi időt voltam fent a János-kilátóban, mert csak úgy röpültek a percek. Gábornak elújságoltam lent, hogy miket láttam, de ő inkább az indulás mellett döntött!
Misina-tető
A Kis-Tubeshez még kimentünk, onnan is jól megfigyelhető volt a Papuk, aztán futottunk tovább lefelé a sárga sávon. Misina-tető után a Dömörkapu volt a következő megállonk. Ittunk egy keveset, közben pedig megbeszéltük, hogy van még időnk, ezért menjünk még egy kis kört a Mandulásban.
Kis-Tubesi kilátás
Állatkert, játszótér után találkoztunk Hakival, aki csatlakozott hozzánk egy darabig. a kis kör elágazásánál szétváltak útjaink, visszafordultunk, a Mandulásban megkóstoltuk a kút vizét, majd a Kikelet szálló felé a zöld négyzeten, sárga sávon visszatértünk hajnali kiindulópontunkra. 28,5 km.t mutatott a Nike+. Itt szétváltunk, én még tettem egy kis kitérőt a Pálosok felé, hogy meglegyen a 30. A táv meg is lett, de sikerült közben egy jü nagyot hasalnom. Valamibe belerúgtam és már csak annyit tudtam korrigálni, hogy ne a betonra érkezzek, hanem a járda és az úttest közé a fűbe. Igy csak a térdemről jött le egy kicsit a bőr, de elég jól megúsztam. Gyorsan felpattantam és mintha mi sem történt volna futottam tovább. A Pálosoknál ekkortájt lett vége a vasárnapi misének, páran jöttek velem szembe, nem tudom látták-e, ahogy kidőlök az útról? De senki nem kérdezett rá, hogy jól vagyok.-e?
  Elég jó időt mentünk, mivel 3 és fél óra alatt megjártuk a 30,3 km-es távot, ebből a mozgási idő 2 óra 59 perc! De ami meglepő volt, az az hogy 1735 méter szintemelkedést hozott ki a GPS! Ezt azért kissé soknak tartom, bár mentünk szintet bőven, de ennyit azért talán nem!