Büdös-kúti kör

Vasárnap óta nem tudtam menni futni, már elvonási tüneteim voltak. Ezért a szerda esti városi kör helyett terepre mentünk Gáborral. Hét után pár perccel találkoztunk a Tettyén, aztán nekiindultunk a Mecseknek. Kitaláltam, hogy most ne felfelé menjünk a Misinának, hanem tegyünk egy nagy kört a Misina-Tubes gerinc körül. Így a sárga sáv jelzésről a Dömörkapunál áttértünk a piros sávra. Fényképezőgépet vittem magammal, de most először csak a Rábay-fánál került elő a táskából. Kis-rét és Kantavár mellett is megállás nélkül robogtunk el.
Rábay-fánál
A Rábay-fánál Gábor egy nyuszit látott, hallott, de mire közelebb értünk már eltűnt a sűrűben, csak a levelek zörögtek utána. Kereszteztük az Árpád-tető és Lapis közti műutat, majd pár száz méter ereszkedtünk a Nagy-mély-völgy felé, de még mielőtt beértünk volna nyugatra rátértünk a Rockenbauer Pál dél-dunántúli kéktúrára. Innen a kék sáv jelzést követve (illetve egy pillanatig a zöldet) futottunk a Büdös-kúti kulcsosházig.
Büdös-kúti kulcsosház
Lefotóztam a kulcsosházat, a hasonló nevű forrást és a kis hidat. Itt vettem elő másodjára és egyben utoljára a gépet.
Büdös-kút és a kis híd
Negyed kilenc múlt pár perccel, fejlámpát egyikünk sem hozott, ezért kapkodni kellett a lábunkat, hogy még sötétedés előtt visszaérjünk Pécsre. Remete-rétig még a kék sáv ösvényén szaladtunk, majd ott a piros sávon a Manduláson át itt-ott már félhomályban futva értünk ki a játszótérre. Ittunk egy-egy palack vizet a kútból aztán a Kikelet, Szőlő utca útvonalon értük el a házakat. Két óra alatt kb 19 km-es távot teljesítettünk. Szép volt, jó volt újra a Mecsekben futni. Az elmúlt hetekben futottam a Duna-kanyarban, a Tisza-parton és az Alpokban. Hamarosan ezekről is olvashattok a blogon!