Kneipp-Friedensweg, Laussa

Az Almkogel túránk után útban hazafelé meggyőztem a többieket, hogy van itt egy rövid kis tematikus ösvény, ami kis kitérővel könnyen megközelíthető. A neve alapján arra gondoltam, hogy itt kipihenhetjük a tegnapi és a mai nap fáradalmait. De igazából nem ezért mentem ide, hanem az interneten kutakodva abban bíztam, hogy egy-két orchidea fajjal tudom gyarapítani a gyűjteményemet.
Kneipp-Friedensweg
Grossramingnál felkanyarodtunk Pechgraben felé, majd a hegyi úton kanyarogva értük el a csodaszép Lausssa települést. Itt már én is néha rosszul voltam, de a Milu már nagyon. Aztán szép lassan megtaláltuk a Pranzl vendégházhoz vezető utat. Újabb kanyarulatok után végre felértünk a parkolóba. Milu kivágta az ajtót és azzal a lendülettel már szaladt is tovább. Az utolsó pillanat volt, én is nagyon rosszul voltam, de pár korty víz után megnyugodott a gyomrom.
Kéz fürdető
Sebastian Kneipp német lelkész és természetgyógyász gondolta ki a róla elnevezett vízgyógyászati kúrát. A víz gyógyító erejét sokféleképpen kihasználta (borogatás, fürdők, gőzölés, lemosás, pakolás, zuhanyok). A mai napig nagy népszerűségnek örvend a gyógymódja.
Hegyoldal
A tematikus ösvény első állomása rögtön a parkoló felett volt. Ezt gyorsan ki is próbáltuk, a nagy melegben jól esett hűs vízbe mártani elgémberedett kezeinket.
Alpesi táj
A táj valami mesébe illő volt, hatalmas alpesi legelők és erdők közti házikók és a távoli hegyek együttese nagyon tetszett mindannyiunknak.
Tábla a tematikus út mentén
Amíg a többiek összeszedték magukat én már a legelőkön keresgéltem a virágok közt. Sajnos nem sok sikerrel! Az alábbi képen látható vitézvirág volt talán az egyik "legszebb" példány!
Elvirágzott tornyos sisakoskosbor (Anacamptis pyramidalis)
Az ösvényen rajtunk kívül senki sem volt, nem úgy a Pranzl vendégház teraszán. Furcsa volt, hogy ausztriai léptékben elhanyagolt volt a tanösvény. 2,5-3 óra menetidőt írtak ki, de mi csak egy rövid sétát terveztünk.
Gasthaus Pranzl
Az erdőbe beérve erdei ciklámenek bújtak meg az avarban.
Erdei Ciklámen (Cyclamen purpurascens)
Második tábla
Nem volt szerencsém az elején, de nem akartam feladni olyan könnyen, ezért egyre feljebb mentünk, mígnem egy gerincre értünk.
Útbaigazító táblák
Itt négyen négy felé mentünk. Rezi a vadlesbe ment fel, Milu a réten pihent le, Ákos egy erdő széli padra ült le, míg én bementem az erdőbe.
Vadles
Egy kis faházat vettem észre a gerinc déli oldalában. A teraszáról egészen a kiindulópontunkig le lehetett látni. Talán szaunaház lehetett egykor, vagy valami ilyesmi, de már jó ideje nem üzemelhetett.
Kilátás a szaunaháztól
A teraszról még az Almkogel is jól látható volt, legalábbis én annak azonosítottam be a lenti képen távolban látható csúcsot.
Almkogel a távolban
Hegyi vendéglátóhely
Jó néhány bimbós nőszőfüvet láttam, talán széleslevelűek voltak, de ebben nem vagyok biztos. De szinte mindegyik olyan volt mint ez itt lent.
Valamelyik nőszőfű
Talán szaunaház volt egykor
Szóltam srácoknak, hogy induljunk le a házhoz, ők nyílegyenesen egy tisztáson mentek le, míg én kicsit tovább mentem a gerincen. Az ösvényen végül a Schönleitner magaslatra értem. Kár hogy a többiek ide már nem követtek, mert itt kifeküdhettek volna egy nyugágyra.
Schönleitner
A csúcskeresztnél még egy kiránduló könyv is volt, kiszedtem, de teljesen el volt ázva.
Friedensweg wanderbuch
Apró kis csúcsocska
699 méteren
Sok ilyen tábla volt menet közben, sajnos a német tudásom nem túl acélos, ezért csak hellyel közzel értettem, hogy mit kellene csinálnom, vagy mire hívják fel épp a figyelmet.
Harmadik tábla
Meredek fadarabokkal kirakott lépcsőkön hamarosan kiértem az erdőből és utolértem a többieket.
Kalkalpen
Lemenet
Egy kis füvészkerthez még visszaszaladtam, de csak gyógynövények voltak bele ültetve, orchidea itt sem volt. :(
Apró kis füvészkert
Megmostuk még kezeinket, majd beültünk az autónkba és visszamentünk szállásunkra Steyr-be. Lecsó és kuszkusz volt a vacsora, majd időben mentünk aludni, mert másnap hosszabb túrára készültünk. De erről majd legközelebb bővebben beszámolok.