Első hó

Szombat este megérkezett a várva várt télies időjárás. Lehűlt a levegő és szinte egész nap esett az eső. A városban! De a Mecsek magasabb részein már a hó! Vasárnap korán reggel indultam, hogy tovább gyűjtögessem a kilométereket. Nem volt kedvem messzire menni ezért inkább csak a Misina-Tubes körül futottam. Pontban hatkor indultam a felmenetel a szokásos utamon ment, azaz Tettye-Dömörkapu-Misina. Fejlámpa fényében legelőször a sípálya körül a fák oldalán vettem eszre hócsíkokat, majd a Tv-torony alatt már nagyobb hófoltok is voltak. Még sötét volt, de azért elővettem a fényképezőgépemet és kattintottam párat. Végül ide nem raktam be ezeket a képeket, mert később világosban jobbak születtek. Innen lementem a nyeregbe, majd elindultam fel a Tubesekhez.
Hajnal a kis-Tubesen
A Rotary-nál már összefüggő hóréteg volt a fákon és a földön is. Kivéve a turistautakat! Ott valamiért nem maradt meg, pedig rajtam kívül ekkor még senki nem járt erre. Legalábbis nyomokat nem láttam.
Téli pihenőhely
Felszaladtam a Tubesre, reméltem még elkapom a napkeltét. De az összefüggő felhőrétegek miatt most ebben nem volt részem. Bő másfél hete még rövidnadrágban és pólóban voltam itt, most sapka és kesztyű is kellett, hogy ne fagyjak meg.
Téli erdő
A panoráma nem volt jó és kezdtem fázni, ezért indultam is le a hegyről. A piros háromszög felé kanyarodtam átfutottam a Rotary körsétányon és már lent is voltam a Lapisnál.
Télies táj a Mecsekben
Ha nem is összefüggő de még it is volt hó rendesen. A zöld kereszten aztán félúton a Remete-rét előtt teljesen elfogyott a hó. Lent már ez a kép fogadott.
Remete-réten
A piros sávon több futó jött velem szembe míg elértem a Mandulásig. Onnan futottam tovább az állatkert és Dömörkapu felé. Szaniszló pihenő után átmentem a kisvasút sínjein, majd ismét elindultam felfelé. A zöld keresztről a sárga színűre váltottam és hamarosan már a sípályánál voltam.
Pécsi sípálya
Most már világosban láttam, hogy bizony a sípályát elkerülte a havazás. A Mecsekmaratonos útvonalon pár kilométer megtétele után másodjára voltam a Misina és a Tubes közti parkolónál. Egészen a Rotary-ig futottam ott viszont jobbra fordultam az északi ágra. Eddig is sok hunyort láttam és fotóztam, de ennél a bimbósnál is megálltam.
Mirelit illatos hunyor
A körsétányon végig meseszép, hófehér erdőben futottam. Körülbelül két kilométer után más a sárga sávon próbáltam felfutni a Tubesre.
Téli Rotary körsétány
Hellyel-közzel sikerült is. Mármint felértem de sajnos bele kellett sétálnom. Már elmúlt nyolc óra, de még mindig csak én voltam fent a kilátóban. Pedig ilyenkor már a fanatikus pécsi fotósok fent szoktak lenni a Mecseken.
Megérkezett a hó a Tubesre!
A kilátás még rosszabb volt mint egy órája, így csak rövid ideig voltam fent a János kilátóban.
Csináltam egy felvételt az erdőről, nem lett valami jó, de azért jól látszik, hogy milyen szép volt most vasárnap a Mecsek! Mindig szép, de most különösen!
Elvarázsolt erdő!
A gerincen csodaszép volt az erdő, futni alig tudtam, mert mindig meg kellett állnom fényképezni.
Vaddisznó túrások!
A Kis-Tubes felé a turistaút mellett rengeteg a felső képen látható kis csapást láttam. Valószínű az éjjel előmerészkedő vaddisznók kerestek maguknak eleséget az avarban.
Kis-Tubes felé
Két óra után ismét a Kis-Tubesi kilátóban álltam, most már egész jól kivilágosodott. Miközben elkezdett szállingózni a hó.
Kis-Tubesről a "város"
Fél kilenc volt, de még "csak" 19 kilométernél jártam és a célom a 30 km elérése elég távolinak tűnt ekkor. Lefutottam a Rotary elágazóig és onnan a déli ágára fordultam.
Tv-torony
Gondolkoztam, hogy a Bányász úton futok le, mert arra még nem jártam ma, de az túl rövid lett volna, ezért inkább a Lapistól északra a sárga kereszt felé indultam.

Az eleje kicsit, na jó nagyon saras volt, de utána már lehetett haladni. A lenti emlékjelet még sosem vettem észre eddig a sárga kereszten. Majd utána nézek minek állít emléket!
Emlékjel
A sárga háromszögön harmadjára is felértem a nyeregbe, majd onnan már az ugyanilyen formájú, de piros színű jelzést követve értem le a Mandulásba. 26 km volt, nem is tűnt elérhetetlennek a kitűzött célom. A Roboz pihenőtől a Kardos úton mentem a hasonló nevű kulcsosházig, onnan a Kikelet szálló és az Ilonka-pihenő érintésével kereszteztem az Irma utat. Vándorsport kulcsosháztól a Bagolyfészek felé értem le a városba. Tettye-Pálosok és már otthon is voltam. 30,6 km lett a vége, jó kacskaringós útvonalon, ha minden igaz akkor 1400 méter szint volt benne. Négy óra kellett a teljesítéséhez, ebből három óra tizennyolc perc volt amit mozgással telt. Délután még a családdal is felmentünk sétáltunk, hógolyóztunk és hónyuszit vagy kacsát építettünk!