Schneeberg és a Hohe Wand

Ausztriai nyaralásunk egyik napján kerestük fel a Schneeberg lábánál elterülő Puchberg am Schneeberget. Kaiserbrunn-i sátrunktól egy óra autóútra van a hangulatos kis település. A Schneebergbahn innen indul és az 1800 méter magas Hochschneeberg a végállomása. A 42 perc alatt felzakatoló Szalamandra vasutat még Ferenc József avatta fel. Sajnos a szűkös költségvetésünk nem engedte meg, hogy kipróbáljuk a fogaskerekűt, de a település központjában azért tettünk egy kis sétát. A pályaudvar melletti szabadidőparkban sétálva gyönyörködtünk a felettünk magasodó 2000 méter feletti Klosterwappen és Kaiserstein csúcsaiban.
Szalamandrás játszótér Puchberg am Schneeberg-ben

A gyerekek persze megtalálták a park szuper játszóterét és ki sem lehetett őket onnan robbantani. Amíg ők ott játszadoztak kerültem egyet a csónakázó tó körül és a vasútállomásra is bekukkantottam.
Puchbergből a Schneeberg
Kézfürdő
Puchberg-ben pihen a szalamandra vasút
Következő célpontunk a Sonnleiten melletti Sebastian vízesés volt. Pár kilométer autózás után a kitáblázott parkolóban leraktuk a kocsinkat és rövid sétával megközelítettük a környék legnagyobb zuhatagához. Pont jókor értünk ide, a nap megsütötte a sziklákat ideális körülményeket teremtve ezzel a fotózáshoz. Séta közben még erdei ujjaskosborhoz is volt szerencsénk!
Sebastian vízesés, Sonnleiten
Erdei ujjaskosbor (Dactylorhiza fuchsii)
Délutáni programként a Hohe Wand platóját szemeltük ki, de még mielőtt oda indultunk volna ismét megálltunk a Puchberg-i játszótéren. Amíg mi a gyerekekkel játszóztunk a feleségem a közeli Billa áruházban ebédrevalót vásárolt. Rövid ebédszünet után már indultunk is Maiersdorf felé, hogy aztán onnan felkapaszkodjunk a sziklák tetejére.
Hohe Wand sziklái
Rengeteg mászóútvonal, klettersteig visz fel a platóra, mi a kényelmesebb autós utazást választottuk. Szombat, vasárnap és ünnepnap fizetős az út (2 euró/autó), hétköznap nem. A szerpentinek leküzdése után beértünk a fenyvesek közé. Első utunk a Sky walk kilátóhoz vezetett. Kisfiam elaludt az autóban, ezért csak a lányommal sétáltunk ki a lélegzetelállító kilátóhoz. Sok képet láttam róla, régóta terveztem, hogy eljövök ide, de a valóságban sokkal szebb mint a neten! Mielőtt lemenne az ember a vasszerkezetre egy becsületkasszánál honorálhatja a kilátást az építtetőknek. 6-15 évig 1 euró, felnőtteknek 1,80 euró.
Kilátás a Hohe Wandról

Sky walk kilátó, Hohe wand
Következő állomásunk a Hohe Wand Naturpark volt, itt csekély belépő ellenében (felnőtt 1,80 euró, gyerek 6-15-ig 1 euró) egy tanösvényen sétáltunk végig. Volt itt minden gyerekeknek játszótér, akadálypálya, állatsimogató, felnőtteknek kilátó és alpesi virágoskert! A virágoskertben természetesen a havasi gyopár tetszett legjobban. A gyerekeket pedig a csúszó drótkötélpályának tudtak nehezen búcsút inteni.
Havasi gyopár (Leontopodium nivale)
Kilátó
Schneebergblick
Alpin und Heimatmuseum, Hohe Wand Naturpark
Drótkötélpálya
Estére értünk vissza kaiserbrunn-i sátrunkhoz, vacsora után senkit sem kellett altatni, pillanatok alatt álomba szenderedtünk. Mindenkinek csak ajánlani tudom a környéket, rengeteg élmény várja a kicsiket és a nagyokat egyaránt!