Ultrafutás három alappillére - Napiblog 2021/002

  Mostanában mindenki ultrázni akar, ezért gondoltam összefoglalom szerintem mi az ami fontos, ha erre készülsz.

2021/002

  Légy türelmes, lehet te vagy az aki minimális felkészüléssel képes vagy rá, de hidd el jobban jársz ha betartod a fokozatosság elvét. Tűzz ki magadnak egy célt, de legyenek addig állomások. Pl ha UB-t akarsz futni egyéniben, de csak most kezdtél sportolni, akkor előbb félmaraton, majd maraton ... Amíg eljutsz arra szintre, hogy odaállj Balatonfüreden a célba sok évnek el kell telnie. Különben garantálom, hogy lesérülsz vagy ha nem akkor is elmegy a kedved a futástól. 

Szóval nézzük azt a három fontos dolgot. Nincs sorrend köztük, mindegyik legalább annyira fontos mint a másik. Ha az egyikben gyenge vagy akkor az kihat az egész teljesítményedre.

Fej, láb és gyomor

Fej

   Ha valamit a fejedbe veszel, akkor azt végig is kell vinned. Egy több órás futás során mindig lesznek holtpontok, amin át kell lendülj. Elfutod az elejét, feltöri a lábad a cipő, esik az eső és még sorolhatnám. Ha nem vagy ott fejben vagy nem tudod kizárni a külső körülményeket akkor könnyen feladás lesz a vége. De ha eléggé akarod, amit kitűztél magad elé, akkor minden nehézségen át tudsz lendülni. Persze az észszerűség határain belül. Egy komolyabb sérülést az ego és pár Facebook like miatt nem feltétlenül érdemes kockáztatni.

Láb

   Edzés nélkül nincs győzelem. Amennyi munkát beleteszel, idővel annyi sikert fogsz tudni kivenni a képzeletbeli kalapból. Azaz a sok munka meghozza a gyümölcsét. Kellő felkészülés nélkül hiába vagy jó fejben, a lábad nem fogja bírni a terhelést. De hidd el ezen csak a fokozatosság és a sok edzés segít.

Gyomor

  Talán sokan furcsálljátok, de higgyétek el a gyomor ugyanannyira fontos mint a többi. Nem csak közvetlen a futás közben, hanem a felkészülés közben is oda kell figyelni rá. Verseny előtti nap már nem érdemes nehéz, puffasztó kajákat enni, mert az másnap nagyon visszaút. Nagyon sok jó és felkészült futó küzd a frissítéssel. A szénhidrát raktárak pár óra alatt kiürülnek, a folyadék utánpótlás is nagyon fontos, de mindezeket futás közben kell megemészteni, amit ha nem gyakorol a szervezeted, akkor verseny közben kellemetlen meglepetések érhetnek. Szóval már edzés közben is próbálgasd, mit szeret a gyomrod és mi az amit nagyon nem.

Kommentben írd meg neked mi a véleményed!

Mivel ez a bejegyzés egy napiblog része, ezért végére marad a mai futásom. Aszfalton felszaladtam a Tv-toronyhoz és vissza.


Köszönöm, hogy végigolvastad a bejegyzésem, várlak vissza holnap is. 😏

Megjegyzések

Megjegyzés küldése